Becsült olvasási idő: 10 perc

Arculat, arculattervezés, arculat újragondolás, re-design. Mi rejlik ezen kifejezések mögött, és miért van rendkívül nagy jelentősége vállalkozások esetében?

Ha tovább olvasol, megtudhatod.

Google a barátunk – ahogy azt már egy másik bejegyzésemben említettem – ezért hogy ne érje szó a ház elejét, most én is használom. Arculat tehát:

“…egy cég, vagy közösség azonosítására szolgáló külső jegyek (formák, színek, képek, hangok stb.) összetett rendszere. […] Egységes és tudatos megjelenés, amely összetéveszthetetlen és sajátságos jegyeket hordoz […] az arculatnak professzionálisnak, egyedinek és könnyen felismerhetőnek kell lennie […].

Az egységes, átgondolt arculat kiegészíti a személyes megjelenést és önmagában képviseli a szervezetet. Egy jól kialakított arculat képes eladni, egy rossz pedig veszteséget termelni.”

forrás: Wikipedia

Annyit azért szeretnék hozzá tenni a fentiekhez, hogy nem csak közepes és nagyobb cégeknél fontos egy jól kialakított arculat, hanem egyszemélyes, vagy kisebb vállalkozásoknál is, hiszen ugyanúgy rendelkezhet weboldallal, névjegykártyával, árlistával, vagy bármilyen egyéb nyomtatott és nem nyomtatott reklámanyaggal. Illetve, hogy egy, manapság rendkívül népszerű példát említsek: Facebook profilképpel és borítóval.

Az arculattervezés első lépéseként szükséges felmérni a megrendelői profilt, a tevékenységére, vagy forgalmazott termékére jellemző kulcsszavakat, hangulatokat, érzéseket, esetleg üzeneteket.

Utána következik a színek, színpaletta kiválasztása. Ennek is nagy jelentősége van, például egy masszázsszalonnál, ami nyugalmat és egyensúlyt képvisel, így nem ajánlott piros, vagy kék színt választani. Azt személy szerint inkább meghagynám az üdítőknek. Érdemes több színvariációt kipróbálni, és azután kiválasztani az igazit.

Ha ez megvan, akkor végre bele lehet vágni a logó megtervezésébe, elkészítésébe. Itt nulladik lépésként a színek mellé betűtípust választunk, ebből is már nagyon sok lehetőség áll rendelkezésre (talpas, talpatlan, kézzel írott, retró, szögletes, árnyékolt stb.)

Szeretnék a következőkben bepillantást adni az egy konkrét logó elkészítésébe, mely az egyik legfontosabb része a cég, vagy vállalkozás megjelenésének. Ez teszi egyedivé, és ez különbözteti meg majd a jövőben a versenytársaktól. A szerzői jogok és egyszerűség miatt én most a sajátomat, azaz az “Ananász design”-t választottam. Tarts velem, és olvass bátran tovább.

Nos, akkor rögtön az elején álljunk is meg egy pillanatra, és nézzük meg, mi jellemzi a vállalkozást? Elegáns vagy laza? Ügyvédi iroda vagy játékshop? Mit szeretne kifejezni a választott színekkel? Dinamizmust? Harmóniát? Megbízhatóságot?

Példánkban én most egy energikus, közvetlen, trendi megjelenést sugárzó profilt szeretnénk megvalósítani. Kezdjük is el “majdnem nulláról”:

A jó logó elkészítése az arculattervezés alfája. Erre épül minden más “termék”, ahol fontos feltüntetni a vállalkozás egyedi, versenytársaktól megkülönböztető jelzését, például névjegykártya, poszter, plakát, brosúra, árlista, termékcímke, facebook profilkép, és borító.


Egy ma is elterjedt közmondás szerint “jó bornak nem kell a cégér“.

“A cégér vagy más néven céhjelvény a középkorban elterjedt reklám- és tájékoztató eszköz […]”

forrás: Wikipedia

Nem vitatom, számos esetben még ma is igaz a közmondás, de sok minden már nem ugyanaz. Ma, a 21. században, egyúttal az információs társadalom világában érdemes ezt újragondolni. A Forbes egy 2018-as tanulmánya szerint

percenként:
2.400.000 Google keresés,
4.146.600 Youtube megtekintés,
300 új Facebook profil létrehozás,
154.200 Skype hívás,
és 600 új Wikipedia oldal születik.

Megint megváltozott a világ? Igen.

Azt pedig mindenki szubjektív megítélésére bízom, hogy ezt helyesnek ítéli, vagy sem. Egy biztos, hogy aki jól alkalmazkodik egyéni, majd ebből következően vállalkozása, vállalata szintjén az információs társadalom változásaihoz, nagyobb eséllyel tud majd érvényesülni. Ehhez viszont lehet, hogy mégis kell egy cégér.

Arculat | Beszéljünk róla közérthetően!
Tagged on:                 

Tájékoztatlak, hogy a weboldal a látogatók magasabb szintű kiszolgálása érdekében cookie-kat (sütiket) használ az Adatkezelési Tájékoztatónkban közzétett módon. Bővebb információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás