ananasz designer

Elindultam. Pontosan 68 nappal ezelőtt mint weboldal készítő, arculattervező, designer – tele lelkesedéssel és motivációval. A szabadság érzése azóta is leírhatatlan, főleg hogy tombol a nyár, és a bekuckózós, vörösboros estéket felváltották a rozéfröccsös, teraszon ülős laza esti beszélgetések.

Ezek viszont most valami teljesen másról szólnak, mint bármikor előtte. Tervekről, “stratégiákról” és álmokról.

Nem szeretnék most vehemens, szakmai témákba bonyolódni, csak hátradőlni, és számba venni az elmúlt időszakot. Azt, hogy miből lehet tanulni, és mi az, amit semmi pénzért nem szabad feladni.

Kinyitom hát a webdesigner naplóját, lapozz bele bátran.

Miből lehet tanulni? Kezdő vállalkozóként azért elég sok mindenből. Én most kiválogattam a toplistásokat.

#1

Mérnök informatikusként nem csak hogy távol állt tőlem, de szándékosan tartottam magam két lépés távolságra mindentől, ami vállalkozástan, közgazdaságtan, és bármi hasonló. Hát rosszul tettem. Ezt a nagy hiányjelet most nagyon megéreztem, de azt hiszem, végül mindent sikerült elintéznem, kiváltanom, befizetnem. Végtelenül hálás vagyok a tesómnak, aki egy számvitel-guru, a könyvelőmnek, és végül, de nem utolsó sorban drága férjemnek. Ők jóval rutinosabbak nálam, és türelmesen válaszoltak minden, néha -valljuk be- elég banálisnak tűnő kérdésemre.

#2

GDPR

A következő nagy falat a GDPR volt. Nagyon fontosnak tartom az adatok védelmét, és habár első próbálkozásra megbuktam informatikai biztonságból a fősulin, utána úgy megtanultam, hogy azóta is mindenkinek az agyára megyek az adatvédelmi becsípődéseimmel. Hát most tutira kiélhettem őket. Elkészült hát az Ananász design nem kis lélegzetvételű adatvédelmi, cookie és minden egyéb tájékoztatója, így egy bizonyos teherrel már biztosan könnyebb vagyok.

#3

És akkor következzék a szakma. Lássuk egy designer profilú vállakozás online hozzávalóit. Legyen a cégednek weboldala – pipa, Facebook oldala – pipa, Instája – őőőőő piiipa. Mondjuk. De még jobb, ha van Pinterest és Behance is. Erre mondtam még pár hónappal ezelőtt, hogy “aha, persze”. Ma meg a mindennapjaim része.

Tanulság kettőspont: designer profillal ezeket tilos elmismásolni. Igenis rá kell szánni az időt és szépen megtanulni a használatukat, valamint, egyáltalán nem utolsó sorban folyamatosan tartalommal etetni ezen csatornákat. Hiszen ez a jövő, vagyis…a jelen. És akkor el is érkeztünk a következő nagy tanulsághoz.

#4

A figyelem, ami egy percre sem lankadhat. Folyamatosan képben kell lenni a felhasználói szokásokkal, és ahhoz igazítani a weboldal és közösségi média megjelenéseket. Felgyorsultunk, mindenki fut, szalad, siet, “jobbra húz, balra húz”, vagy csak szimplán végigpörgeti az egészet, ugye?

Döbbenetes, hogy körülbelül 5-6 másodperc áll rendelkezésére egy vállalkozásnak/szolgáltatónak, hogy online csatornáján megnyerje az ügyfelet.

#5

design

A következő, ami már-már elcsépelt, de nem véletlenül, az a tanulás. Miközben ezt a bejegyzést írom, azon jár az eszem, mikor kezdem el végre elsajátítani a webshop készítés fortélyait és a Facebook hirdetések szabályait, vagy mikor folytatom végre a saját weboldalam keresőoptimalizálását.

Akár designer az ember, akár nem, egy biztos: soha nem szabad leállni, tanulni kell, olvasni, hallgatni, figyelni, majd gyakorlatba ültetni. Mire a fentiekkel meglesznek, biztos vagyok abban, hogy újabb tételek kerülnek majd a listára. Unatkozni nem fogok, az biztos.

#6

Az inspiráció. Amit akármennyire is vágyunk rá, nem rendelésre jön. Soha nem voltam még olyan szerencsés helyzetben, mint most, hogy munkám jelentős részét kreatívnak mondhatom. Ezáltal soha nem tapasztaltam meg még azt sem, hogy a legjobb ötletek nem akkor születnek, amikor ülök a gép előtt, hanem akkor, amikor valami teljesen mással foglalkozom.

Ha egy logó elkészítésére azt mondom, hogy 4 nap, akkor az 2,5 nap töprengés (persze, nem folyamatosan, azért hozzám lehet szólni), fél nap skiccek firkálgatása kockás (valóban kockás) papírra, és egy nap tényleges rajzolás, finomítás. A Pinterest és Behance állandó cimboráimmá váltak, mert simán előfordulhat, hogy amit ma meglátok, azt holnap felhasználhatom egy klassz munkához.

#7

Végül, de nem utolsó sorban néhány szó a motivációról. Ha csak egyetlen dolgot mondhatnék a sok közül, ami motivál, az az, amikor egy kész munkára azt mondja a Megrendelő hogy “szuper, pont ilyenre vágytam“. Nyilván ezt az érzést így nehéz elmondani, pláne leírni, de higgyétek el, tényleg páratlan. Remélem, sok-sok ilyenben lesz még részem.

ananaszdesign
Nyáresti visszatekintés | Laza, mint egy rozéfröccs
Tagged on:                             

Tájékoztatlak, hogy a weboldal a látogatók magasabb szintű kiszolgálása érdekében cookie-kat (sütiket) használ az Adatkezelési Tájékoztatónkban közzétett módon. Bővebb információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás