Home office, avagy dolgozz otthonról!

Az elmúlt napokban sokat gondolkodtam azon, mit tehetnék hozzá a jelenlegi, kaotikusnak mondható helyzethez, miben tudnék segíteni. Arra jutottam, hogy csakis abban, amihez (többek között) értek: a home office és az online vállalkozás menedzselés “művészetéhez”.

dolgozz otthonról home office távmunka

Aki nagyvállalatnál dolgozik, mégpedig irodában, számos eszközt és módszert kap készen ahhoz, hogy ne kelljen gondolkodni, hogyan dolgozzon otthonról akár már holnaptól. Mi vállalkozók viszont nem így vagyunk – mindent, tényleg mindent magunknak kell kitalálni, biztosítani, megoldani.

Aki már dolgozott velem tudhatja, hogy jelentős előnyben részesítem az online munkavégzést, és egy jó ideje gyakorlom is ezt.

Összegyűjtöttem hát néhány praktikát, programot, melyek nekem, és bízom benne, hogy ügyfeleimnek is segítettek már abban, hogy a távmunka hatékony és eredményes legyen.

Tudom, hogy sokaknak elkerülhetetlen a személyes kontaktus ahhoz, hogy “menjen a szekér”, de sajnos most az eddig bevált megoldásokat és szokásokat kénytelenek vagyunk felülvizsgálni, és változtatni azon, amin lehetőségünk van. Tudom, hogy nagyon sokan vagytok patthelyzetben, mert kereskedőként, boltvezetőként, fodrászként stb. egyszerűen vagy ott vagytok, vagy nem. Akik viszont szolgáltatást nyújtanak, és tevékenységüket részben, vagy egészben át tudják terelni az online térbe, bízom benne hogy hasznosnak találják majd a lentieket. Elsősorban ez nekik szól, de ha bárki másnak akár csak 1 pont is hasznosnak bizonyul, már megérte. Visszatérve… A fő kérdés tehát:

Mi az, amit home office-ban is el tudsz végezni (akár megalkuvással is)?

Az alábbiakban hozok nektek 10 tippet a hatékony távmunka megvalósításához, viszont egy dolgot nagyon fontosnak tartok kiemelni, mielőtt belevágunk:

Minden esetben figyelj arra, hogy jogilag és könyvelés szempontjából megfelelj a szabályoknak, elvárásoknak! Én nem látom a vállalkozásod, csak te; így a te felelősséged eldönteni, mi az, ami belefér, és mi az ami nem az általános javaslataimból.

Jöjjenek hát a tippek a távmunka minél eredményesebb kivitelezéséhez:

  1. Beszélgetéseidet bonyolítsd telefonon vagy online

    Teljesen evidens, de a teljesség kedvéért leírom: amit tudsz, intézz telefonon, legyen szó akár konzultációról, akár üzleti egyeztetésről. Habár sajnos 1-1 teljesen korlátlan mobil díjcsomag csak magasabb áron érhető el, nézz szét az online lehetőségek között: indíthatsz hívást Skype-on, Messengeren, illetve Whatsup-on is.

  2. Használd ki videóhívás lehetőségét

    A legtöbb online hívás opcióját nyújtó alkalmazással videóhívást is tudsz kezdeményezni – a mai telefonokkal már igen jó minőségben! Ezzel valamennyire kompenzálhatod, hogy nem látod ügyfeledet, kollégádat személyesen.

  3. Használd ki a képernyő megosztás lehetőségét

    Tudtad, hogy monitorod képernyőjét megoszthatod azzal, akivel éppen beszélsz? Én a Skype-ot próbáltam ezen célból, és remekül bevált amikor látni szerettük volna azt, amiről beszélünk.

  4. Csináljatok konferenciahívást

    Telefonon, vagy a fenti alkalmazások használatával. Hatékony, tényleg. És még egyszerűbb is sokszor összehozni, mint egy személyes találkozást.

  5. Megállapodás, szerződés, teljesítési igazolás online

    Egyeztess könyvelőddel, jogászoddal, hogy melyek azok a hivatalos nyomtatványok, amiket elegendő lehet e-mail formájában jóváhagyni, vagy aláírva, beszkennelve (befotózva) elküldeni a partnernek – vagy ugyanezt kérni tőle.

  6. Online számlázás

    Habár a NAV 2020.július 1-jétől életbe lépő adatszolgáltatással kapcsolatos változásai miatt már sokan átváltottak online számázó használatára, talán itt az ideje, hogy aki még nem tette meg, ezt pótolja. Több lehetőség áll rendelkezésre, én most csak két példát mondanék: az egyik a Szamlazz.hu, a másik a Billingo. Tudom, hogy sokan az eladott termék mellé teszik a papírt, de ha mondjuk szolgáltatást nyújtasz online, a Postára mászkálást megúszhatod.

  7. Banki átutalási mód előnyben részesítése

    Sokan készpénzzel fizetnek, de javasolt elérhetővé tenni egy bankszámlát, hogy átutalással is teljesíteni lehessen a számlák kiegyenlítését. Ezen felül március eleje óta minden átutalás azonnal megérkezik, így nem kell órákat, napokat várni a tranzakciók teljesítésére sem.

  8. Gondoskodj a vis major fejezetről szerződéseidben

    Nagyon nem jó ilyenekre gondolni, de előfordulhat, hogy bizonyos esetekben egyszerűen le kell védeni magadat, illetve az ügyfeledet is, mégpedig írásban. Ezért nem szégyen a szerződésbe egy olyan fejezetet bevenni, melybe egyetértésben leírjátok, mi történik, ha esetleg külső tényező miatt ideiglenesen fel kell függeszteni a munkavégzést, vagy 100% online kell végezni (ahol lehetséges ugye…).

  9. Oszd be az idődet

    Amire hamar rádöbben az ember az első pár nap, vagy hét otthonról dolgozás után nem más, mint az időbeosztás “érzékenysége”. Ez azt jelenti, hogy nagyon könnyen el lehet csúszni, és hatékonytalan napokat zárni azért, mert nem volt jól átgondolva, mivel kellene adott nap foglalkozni. Nálam bevált az a módszer, hogy mielőtt bármibe is belekezdek reggel, listát írok az aznapi teendőimről, és fontossági sorrendbe teszem őket. Utóbbi azért jó, mert ha nem is sikerül mindent teljesítenem, a legfontosabb dolgokra még a nap elején sort tudok keríteni.

  10. Figyelj a mobilnet korlátra, lógj az otthoni Wifi hálózaton

    Figyelj arra, hogy amikor csak lehet, a Wi-fi hálózaton maradj, ne fogyaszd a mobilnetedet feleslegesen. Ha mégis rákényszerülsz, fontold meg azokat a tevékenységeket, melyek hamar lemerítik a korlátokat: ne nézz filmet, videót…takarékoskodj, hogy az igazán fontos pillanatokban használni tudd.

Gondolkodjunk együtt, és legyünk nyitottak a technológiai lehetőségekre

Amennyiben van bármilyen bevált módszer vagy szoftver, amiről úgy gondolod, hatékonyabbá teheti a home office-t, írd meg kérlek privátban elérhetőségeim egyikén, és ha úgy látom, kiegészítem vele a bejegyzést.

Véleményem szerint az a lényeg, hogy nyitottak legyünk a technológia által nyújtott lehetőségekre, ne féljünk újítani, mert sokat nyerhetünk vele.

Remélem hasznosnak találtad a fentieket! Ha igen, oszd meg bátran.

Hatékony távmunkázást kívánok!

10 tipp az eredményes távmunkázáshoz
Tagged on:     

Tájékoztatlak, hogy a weboldal a látogatók magasabb szintű kiszolgálása érdekében cookie-kat (sütiket) használ az Adatkezelési Tájékoztatónkban közzétett módon. Bővebb információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás