Rendszeresen követem Neil Patel blogbejegyzéseit keresőoptimalizálás, és ahhoz kapcsolódó témákban. A múlt héten publikált egy olyan tartalmat, amit fontosnak tartok megosztani itt, az Ananász design blogon. A téma nem más, mint egy jóslat 2022-re a legnagyobb SEO kihívásunk kapcsán. Véleménye szerint minden a tartalom, avagy a szövegírás és tartalomgyártás körül fog forogni.
A szövegek kulcsszóra hangolása előtt tehát muszáj egy más perspektívából is megvizsgálni a tartalomgyártást, hogy a további szövegírással és tartalommarketinggel kapcsolatos teendőket igazán jól el tudjuk majd végezni. Természetesen kulcsszavakra hangolva…
A korábbi epizódokat a cikk alá navigálva találod meg. A kulcsszó fogalmát pedig a SEO alapfogalmakat tartalmazó blog bejegyzés #5 pontjában ide kattintva >>
Több mint 20 éve létezik a SEO
A Google-t 1998-ban alapították, és nem ez volt az első keresőmotor.
A keresőmotorok célja ismert: mindig a legjobb eredményeket akarják mutatni azoknak, akik valamit keresnek az Interneten.
Végignézhetjük a SEO szakértők tudásának evolúcióját, ahol még felsejlenek bizonyos kulcsszó halmozási – hozzáteszem ma már hibás – megközelítések is, de egy valamit úgy érzem, ki kell emelnem: soha nem volt egyszerű dolguk.
Az utóbbi években, és most is rengeteg figyelmet szenteltünk annak hogy technikai, on-site és off-site keresőoptimalizálással erősítsük a weboldalakat úgy, hogy közben fél szemünk mindig a Google algoritmus változásokon van. De ez így is van rendjén.
UGYANAKKOR HA TOTÁL ŐSZINTE SZERETNÉK LENNI, MUSZÁJ EGY DOLGOT MEGEMLÍTENEM, AMI MINDENT VISZ…
A tartalom, és a minőségi tartalomgyártás
Nézzük meg, miért olyan nehéz manapság JÓ tartalamat írni.
Tegyük fel, hogy biztosítást szeretnénk kötni autónkra. Beírjuk a keresőbe, hogy „autó biztosítás”…enter… 987.000 találat 0.69 másodperc alatt!!! És magyarul írtam be, nem angolul.
Tehát annak, aki keres, hatalmas választék áll rendelkezésére. És joggal jutunk arra a következtetésre, hogy minél nagyobb a találatok száma, annál nehezebb érvényesülni a rangsorolásban.
Megdöbbentő adatok, ugye? Haladjunk tovább, mi a megoldás?
Próbálkozhatunk hosszabb, akár „long term” kifejezésekkel is. Például „legolcsóbb autó biztosítás”, de erre is 39.600 találat érkezett. Too much. Nézzünk más megoldást.
Dobok még ide néhány számot, hogy érezzük a dolog súlyát
Ha azt mondjuk, hogy 8 milliárd a bolygó népessége, akkor 8 emberre jut 1 blog, és 4.7 emberre 1 weboldal. Ezen felül körülbelül 1000 emberre 1 blog bejegyzés naponta!
Szóval mit kell tenned? Leáldozóban van a SEO?
Szó sincs arról, hogy a keresőoptimalizálás, azaz SEO elvei hanyatlóban lennének. Mindinkább azt mondanám, hogy szemléletváltás szükséges úgy, hogy a „kötelező köröket”, amik a tartalomgyártás témáján kívül esnek nem felejtjük el végigjárni (ezek az on-site, off-site és technikai SEO feladatai).
A SEO versenyképesebb, mint valaha. Sőt! Egészséges versenyre ösztönzi azokat, akik érvényesülni szeretnének.
Hiszen itt nem az jut feljebb, akinek több pénze van marketingre és hirdetésekre, hanem az, aki igazi, minőségi, építő jellegű, szakmailag helytálló tartalmakat publikál.
Konkrét tanácsok, melyeket érdemes betenni a 2022-es virtuális tarisznyádba
- Írj kifogástalan, lenyűgöző tartalmakat. (Én személy szerint szeretem egy éjszakát "pihentetni" őket, mielőtt publikálom.)
- Rukkolj elő új témákkal! Figyelj és fülelj - mik foglalkoztatják az embereket? Milyen problémákra keresik a megoldásokat, és milyen kérdésekre a válaszokat?
- Videók, infografikák már-már mindenkinél felbukkannak. Egy téma új nézőpontból való megközelítése viszont sose megy ki a divatból. De nagyon figyelj, hogy szakmailag is jó legyen!
Konklúzió
Ha megfelelő pozícióban szeretnél teljesíteni weboldaladdal a Google keresőben 2022-ben (is), helyezz egy hatalmas fókuszt a tartalomgyártásra. Adj bele „apait-anyait” – minden szakértelmedet, tapasztalatodat és infót, ami a birtokodban van.
És még egy fontos dolog! Ha szövegíró segítségét veszed igénybe olyat válassz, aki rá tud hangolódni cégedre, arculatodra, gondolataidra.
A cikkemhez a tudás és a számadatok egy részét innen merítettem, látatlanban is köszönet Neil!
https://neilpatel.com/blog/biggest-seo-challenge/
Tetszett a cikk? Oszd meg bátran, hátha más is talál benne hasznos információt.
Kérdésed adódott a témával kapcsolatban? A komment részben felteheted, és amint tudok, válaszolok rá.