Egy profi weboldal nem csak ügyfeleket hoz vállalkozásodnak, hanem időt, energiát és egy csomó felesleges telefonhívást spórol neked – olyan, mint egy jó recepciós.

profi weboldal időt spórol

Képzeld el a szitut: beszélgetsz valakivel, akinek vállalkozása van és szóba jön a honlap készítés témája. Sokszor lehet hallani azt a választ, hogy “á nem kell, van elég ügyfelem így is”!

Nos felmerül a kérdés…tényleg csak ennyi hozadéka van egy honlapnak? Hogy további ügyfeleket szerezz vele? Nyilván ez az elsődleges cél, de nem lehet hogy “csak ennyi”!

Fordítsuk meg a dolgot: képzelj el egy olyan világot, ahol már csak néhányan hívogatnak fel azért, hogy mivel foglalkozol, hol érnek el, hol lehet megvásárolni a termékeidet/igénybe venni a szolgáltatásaidat, esetleg milyen áron dolgozol. Nos, mit gondolsz? Jó lenne?

Már webdesigner pályám elején is nagyon fontosnak tartottam a “hatékony”, minden információt egyértelműen tartalmazó honlapok kialakítását de most, jó néhány weboldallal és webáruházzal a hátam mögött úgy gondoltam, megosztok néhány sarokpontot, amelyeket érdemes megfontolni egy profi weboldal kialakítása során. Lássuk tehát a listát, melyek időt és energiát tudnak neked spórolni.

#1 Kapcsolati adatok feltüntetése, mégpedig kattinthatóan!

Az elérhetőségeinket ma már érdemes a kezdőoldalunk alján, egy csokorba kiírni, hiszen nagyon sok ember nem kattint át a “Kapcsolat” menüpontra. Ez persze nem jelenti azt, hogy nincs is arra szükség – nagyon is van. Itt csupán arról van szó, hogy törekedjünk több helyen feltüntetni ezeket az adatokat, mert nagyon fontos az információk gyors elérése. Múlhat ezen a “siker”.

Miért jó ez neked? Mert nagyon gyorsan elérhetőek kapcsolati adataid. Hiszen tudod, csupán néhány másodperc áll rendelkezésedre hogy meggyőzd az olvasót, maradjon az oldaladon, esetleg válasszon téged.

Ügyelj arra, hogy a telefonszám, email cím – és ha van – az üzleted címe mögött legyen egy link, amire kattintva máris elérhető vagy.

Erre meg tudod kérni a fejlesztődet, vagy magad is megteheted. Telefonszám esetén a “tel:” előtagot, email címnél a “mailto:” előtagot kell használni a link elején. Ha pedig cím mögé szeretnél Google térképet passzintani, akkor a maps.google.com oldal segítségével meg tudod tenni:

  • Amennyiben csak a linkre van szükséged, úgy a piros karikákkal jelölt lehetőségeket kell választanod, tehát “Megosztás” majd “Link másolása”
  • Ha pedig az egész térképet szeretnéd beágyazni, akkor a zöld karikával jelzett fülön találhatod a bűvös “iFrame” linket, melynek méretét tetszőlegesen állíthatod.
Google térkép beágyazása weboldalba profi weboldal
#2 Kínálj lehetőséget online kapcsolatfelvételre is

Ha honlap készítésen, vagy készíttetésen gondolkodsz, az első és legfontosabb kérdés, amit meg kell válaszolnod az, hogy “Ki a célcsoportod?”. A célcsoport nem más, mint embereknek azon halmaza, akiknek elsődlegesen szánod a termékedet vagy szolgáltatásodat. Például: “25-40 éves korosztály, saját vállalkozással és online jelenléttel, többnyire nők.”

Nos, amire ki szeretnék lyukadni, hogy egy jól definiált célcsoport abban is segítséget nyújt, hogyan, milyen csatornán közelítsd meg, és milyen kapcsolatfelvételi lehetőségeket kínálj neki.

Ha nem csak az 60+ korosztály számodra a potenciális vevő, akkor javaslom megfontolni az online kapcsolatfelvételi lehetőségeket is, melyek lehetnek:

  • kapcsolatfelvételi űrlap,
  • közvetlen Messenger/Skype/Whatsup stb. kapcsolatfelvételi lehetőség az #1 pontban feltüntetett területein weboldaladnak.

Az előbbinek szentelek majd egy külön bekezdést, jöjjön inkább egy kis statisztika, mely alátámaszthatja a fentieket.

Olvasói elégedettség live chat haszna
Ez alapján látszik, hogy a legmagasabb ügyfél elégedettség a Live Chat megoldással érhető el.
Miért jó ez neked? Mert számos új ügyfelet érhetsz el csupán annyi belefektetett energiával, hogy az Ő igényeik alapján biztosítasz kapcsolatfelvételi lehetőséget.
#3 Kapcsolatfelvételi űrlap – gyűjtsd be a szükséges infókat egyszerűen

Számos lehetőséget kínálnak a tartalomkezelők (pl. WordPress) arra, hogy a honlap bármely oldalára kapcsolatfelvételi, vagy bármilyen egyéb (például ajánlatkérő) űrlapot helyezzünk el. Ez nem csak a felhasználó dolgát könnyíti meg abban, hogy nem kell hosszadalmas e-mailt írnia igényeiről (ami aztán kb. 50% eséllyel válaszol meg mindent, amire kíváncsiak lennénk, cserébe megtudhatunk egy csomó fölösleges információt), hanem a miénket is. Hiszen célirányos kérdéseket lehet feltenni, amiből aztán célirányos megkereséssel lehet reagálni a lehetséges ügyfél felé.

Miért jó ez neked? Mert megspórolhatsz minimum 1 telefon vagy e-mail váltást ügyfelenként.

Nézd csak meg az én kapcsolatfelvételi űrlapomat – már itt megkérdezem, miben segíthetek, így amikor telefonbeszélgetésre kerül a sor, tudom mivel számoljak:

kapcsolatfelvétel ananász design

#4 Mivel foglalkozol, hogyan dolgozol, mik a vásárló vagy ügyfél lehetőségei? Ennek ki kell derülnie.

Biztosan bosszankodtál már te is egy-egy honlap böngészésekor, hogy ez is még egy “nesze semmi fogd meg jól” kategória. Mit tettél?

A) Kinyomtad, és elkezdtél a konkurencia között böngészni.

B) Felvetted velük a kapcsolatot, hogy egy 5-10 perces röpke telefonbeszélgetés alatt kiderítsd, mire számíthatsz, ha igénybe veszed az adott szolgáltatást, vagy megrendeled a terméket.

A fenti példa remélem jól illusztrálja, miért fontos, hogy teljes körűen, leendő ügyfeleid és vevőid fejével gondolkozva alakítsd ki a tartalmat és a struktúrát egy profi weboldal esetén.

Figyelj arra hogy azonnal – tehát a kezdőlap abszolút felső részében – kiderüljön, mivel foglalkozol, de arra is derüljön fény, hogyan dolgozol, esetleg mennyiért.

Miért jó ez neked? Szerintem egyértelmű, de azért leírom. Ügyfeleket és vevőket szerezhetsz, mert honlapod profizmust és igényességet sugall, ezen felül megint csak megspórolod a felesleges köröket telefonon vagy e-mailben. 
#5 Az abszolút non plus ultra – Időpontfoglaló rendszer használata

Időpontot online? Szerintem nem kérdés, miért jó. A vásárló/ügyfél szempontjából rendkívül kényelmes, és ha esetleg le kell mondani, hamarabb megteszi telefonos kontaktus nélkül, hiszen akkor “nem kell magyarázkodni”. Miért jó ez neked, mint szolgáltató? Mert nem kell telefonos ügyeletet tartani, és vélhetően nagyobb lesz azon emberek aránya, akik ha nem tudtak elmenni, lemondták a foglalásukat.

időpontfoglaló profi weboldal
Egy időpontfoglaló rendszer felhasználói oldala, mely mobilbarát is egyben
Miért jó ez neked? Amennyiben időpontra érkeznek ügyfeleid vagy vendégeid, szerintem pontosan tudod, miért lenne jó, ha ezt a sok telefonhívást kiváltaná egy rendszer, mely csak csendben duruzsol a háttérben, és végzi helyetted a munkát.

Manapság már mindent “okos”-nak nyilvánítunk. Okos órák, okostelefonok, okos háztartási eszközök és robotok vesznek minket körül.

Meglátásom szerint egy profi weboldal is lehet “okos”, de csak annyira, amennyire Te hagyod neki. Engedd hát bátran, hogy levegye válladról a munka egy részét, így még több időt szentelhetsz annak, ami igazán értéket teremt.

Neked is van néhány hatékonyság növelő tipped weboldalakhoz? Írd be bátran a kommentbe, osszuk meg a tudást! 🙂

Egy profi weboldal időt spórol neked és 0-24 nyitva van
Tagged on:                 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Tájékoztatlak, hogy a weboldal a látogatók magasabb szintű kiszolgálása érdekében cookie-kat (sütiket) használ az Adatkezelési Tájékoztatónkban közzétett módon. Bővebb információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás