Facebook képméretek – alapfogalmak, profil- és borítókép méret

Profilkép, borítókép, hirdetés

A bejegyzés frissítésre került 2022 májusában.

Ebben a bejegyzésben egy gyors áttekintést adunk az ideális Facebook képméretek kapcsán. Az alapfogalmakon túl áttekintjük a Facebook borítókép, profilkép, egyszerű hirdetés, és a “sima” képes poszt ideális méreteit.

Pár perc olvasás az egész, és ma is tanulsz valamit – esetleg visszatekinthetsz erre a bejegyzésre, ha szükséged van rá.

Facebook képméretek és 1-2 fogalom: gyors áttekintés

Mi az a pixel?

A pixel [px], azaz képpont egy alkotóeleme annak a sokaságnak, amelyből összeáll az, amit látsz a képernyőn. Az informatikában nagyon elterjedt mértékegység például képek méretének pontos megadásához. További részletek a wikipédián!

Mekkora legyen a Facebook borítókép?

Egy általános Facebook borítókép asztali gépen 820×312 pixel méretben jelenik meg, okostelefonon pedig 640×360 pixelesen. Tehát figyelni kell nagyon a képes tartalom elrendezésére, hogy a lényegi rész a középső területre legyen elhelyezve. Képes illusztrációt a bejegyzésben lentebb találsz.

Mekkora legyen a Facebook profilkép?

Legalább 180×180 px méret szükséges ahhoz, hogy ne adjon hibaüzenetet a Facebook. Figyelj arra, hogy a Facebook kör alakúra vágja a képet, így a tartalom, középre legyen rendezve. Ennek ellenére négyzetes formát tölts fel, mert ha valaki kinagyítja a profilképed, azt fogja látni..

Mi az a Facebook kreatív?

Facebook kreatívnak hívjuk azokat a képes tartalmakat, melyekből később posztok, vagy például egy ütős hirdetés lesz. A megjelenésnek egyre nagyobb a jelentősége, szóval nem véletlen az elnevezés. Minél kreatívabb, annál figyelemfelkeltőbb, és annál nagyobb az esélye, hogy rákattintanak.

Mekkora legyen egy általános képes Facebook hirdetéshez felhasznált kreatív?

1080×1080 px. De ez tartalom és hirdetés-típus függő. Én használtam már 1200×628 és 1200×1200 pixeles promó képeket is.

Mekkora legyen egy kreatív vagy fotó, amit feltöltesz a Facebook-ra?

Nos, itt nincsen megkötés úgy, mint mondjuk egy hirdetés vagy borítókép tekintetében. Lehet vízszintes és függőleges elrendezésű, ahogy sikerül, vagy ahogy tetszik. Ugyanakkor az új Facebook kinézet esetében majdnem az 1×1 képarányt javaslom, amolyan fektetett téglalapot. Az 1350×1080 pixel nálam bevált. Érdemes tényleg az 1000px magasságnál nagyobbnak maradni, hiszen akkor annál több helyet foglal el majd a poszt a hírfolyamban. Arra figyelj, hogy ha Instagramra is ezt a képet szánod, a tartalom a középső, 1×1-es területre essen, ugyanis az optimális insta képarány 1:1 (vagy az álló elrendezés).

Mekkora legyen a Facebook story-ban használt kép mérete?

A 24 órára megosztott képek méretének 9:16-os oldalarányt, 1080 x 1920 pixel méretű képet javasol a hivatalos oldal. Persze ne felejtsünk el 250 pixelt hagyni a kép tetején és alján. Fentre kerül a profilkép, lent pedig a linkek/gombok kapnak helyet.

Facebook borítókép, a kis cseles…kijelzők és méretek

Ahogy azt a cím is mutatja, a Facebook borítókép azért egy kicsit feladja a leckét, ha jól szeretnénk csinálni. Olyan mint a kaméleon: úgy változik, ahogy a környezete.

Nem is biztos, hogy szaporítanám a szót, inkább megmutatom nektek azt az ábrát, ami nekem nagyon sokat segített a megértésben! (Forrás)

Facebook képméretek, facebook borítókép méret

Tehát az a biztos, ha 820×360 px-re méretezed, de a lényegi tartalmakat a közepén elhelyezkedő 640×312-es tartományba teszed.

Minimum képméretet is definiáltak a borítókép tekintetében, ami 400×150 képpont.

További forrásom FB képméretek kapcsán: https://www.facebook.com/help/125379114252045


Nagyon érdekes téma a Facebook posztok és hirdetések világa, ezért a következő részekben ezzel fogjuk folytatni. Tarts velem akkor is!

Addig is böngéssz bátran további blog bejegyzéseim között!

Sharing is caring...

Kérdésed adódott? Vagy hozzászólnál a témához?
Írd meg nekünk bátran!

A hozzászólásod adminisztrátori jóváhagyást követően jelenik majd meg.