Profilkép, borítókép, hirdetés
A bejegyzés frissítésre került 2022 októberében.
Ebben a bejegyzésben egy gyors áttekintést adunk az ideális Facebook képméretek kapcsán. Az alapfogalmakon túl áttekintjük a Facebook borítókép, profilkép, egyszerű hirdetés, és a „sima” képes poszt ideális méreteit.
Pár perc olvasás az egész, és ma is tanulsz valamit – esetleg visszatekinthetsz erre a bejegyzésre, ha szükséged van rá.
Facebook képméretek és 1-2 fogalom: gyors áttekintés
A pixel [px], azaz képpont egy alkotóeleme annak a sokaságnak, amelyből összeáll az, amit látsz a képernyőn. Az informatikában nagyon elterjedt mértékegység például képek méretének pontos megadásához. További részletek a Wikipédián!
Egy általános Facebook borítókép asztali gépen 820×312 pixel méretben jelenik meg, okostelefonon pedig 640×360 pixelesen. Tehát figyelni kell nagyon a képes tartalom elrendezésére, hogy a lényegi rész a középső területre legyen elhelyezve. Képes illusztrációt a bejegyzésben lentebb találsz.
Legalább 180×180 px méret szükséges ahhoz, hogy ne adjon hibaüzenetet a Facebook. Figyelj arra, hogy a Facebook kör alakúra vágja a képet, így a tartalom, középre legyen rendezve. Ennek ellenére négyzetes formát tölts fel, mert ha valaki kinagyítja a profilképed, azt fogja látni. A Facebook súgó aktuális (2022.10.18-i) információja szerint a profilképet számítógépen 170×170, okostelefonon 128×128, hagyományos mobiltelefonon 36×36 képpontos méretben láthatjuk.
Facebook kreatívnak hívjuk azokat a képes tartalmakat, melyekből később posztok, vagy például egy ütős hirdetés lesz. A megjelenésnek egyre nagyobb a jelentősége, szóval nem véletlen az elnevezés. Minél kreatívabb, annál figyelemfelkeltőbb, és annál nagyobb az esélye, hogy rákattintanak.
1080×1080 px. De ez tartalom és hirdetés-típus függő. Én használtam már 1200×628 és 1200×1200 pixeles promó képeket is.
Nos, itt nincsen megkötés úgy, mint mondjuk egy hirdetés vagy borítókép tekintetében. Lehet vízszintes és függőleges elrendezésű, ahogy sikerül, vagy ahogy tetszik. Ugyanakkor az új Facebook kinézet esetében majdnem az 1×1 képarányt javaslom, amolyan fektetett téglalapot. Az 1350×1080 pixel nálam bevált. Érdemes tényleg az 1000px magasságnál nagyobbnak maradni, hiszen akkor annál több helyet foglal el majd a poszt a hírfolyamban. Arra figyelj, hogy ha Instagramra is ezt a képet szánod, a tartalom a középső, 1×1-es területre essen, ugyanis az optimális insta képarány 1:1 (vagy az álló elrendezés).
A 24 órára megosztott képek méretének 9:16-os oldalarányt, 1080 x 1920 pixel méretű képet javasol a hivatalos oldal. Persze ne felejtsünk el 250 pixelt hagyni a kép tetején és alján. Fentre kerül a profilkép, lent pedig a linkek/gombok kapnak helyet.
Facebook borítókép, a kis cseles…kijelzők és méretek
Ahogy azt a cím is mutatja, a Facebook borítókép azért egy kicsit feladja a leckét, ha jól szeretnénk csinálni. Olyan mint a kaméleon: úgy változik, ahogy a környezete.
Nem is biztos, hogy szaporítanám a szót, inkább megmutatom nektek azt az ábrát, ami nekem nagyon sokat segített a megértésben! (Forrás)
Tehát az a biztos, ha 820×360 px-re méretezd, de a lényegi tartalmakat a közepén elhelyezkedő 640×312-es „Safe zone” tartományba tedd.
Ha a fenti ábrán egy kicsit tovább matekozunk (amit amúgy érdemes…) akkor kiszámolhatjuk azt, amit a Facebook súgója is megerősít 2022.októberi infó alapján. Mégpedig azt, hogy a számítógépen 820 képpont szélességgel és 312 képpont magassággal, okostelefonon 640 képpont szélességgel és 360 képpont magassággal jelenik meg a Facebook borítókép.
Minimum képméretet is definiáltak a borítókép tekintetében, ami 400×150 képpont.
Forrás: https://www.facebook.com/help/125379114252045
Nincs elég időd Facebook és Instagram kreatív anyagokat készíteni? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk a poszt ütemezés elkészítésétől kezdve a szövegíráson és grafikai munkán át a bejegyzések időzítéséig. Várjuk megkeresésed!