Mielőtt belevágunk a Google SEO működésébe és abba, hogyan fogják egyszerre szeretni a weboldalad olvasóid és a keresőóriás, ajánlom figyelmedbe korábbi cikkemet, mely a keresőoptimalizálás „történelmi” múltjától kezdve írja le az eseményeket. A cikk nem előfeltétele a most következőknek, de azért érdemes elolvasni.
Hogyan működik a Google SEO, és mi alapján dől el dől el a weboldalak rangsora?
Másként fogalmazva: milyen szuper intelligens gépezet dönti el, hogy adott weboldal bizonyos keresésre hányadik helyen szerepeljen?
A Google kívülről talán egyszerűnek tűnhet, de a háttérben egy bonyolult ú.n. algoritmus (összetett számítások sorozata) munkálkodik mindannyiszor, ahányszor beírunk egy keresőkifejezést, és lenyomjuk az „Enter”-t.
Ez az algoritmus több száz szempont elemzése alapján rangsorolja a weboldalakat és határozza meg, melyik pozícióba kerüljön a találati listán.
Fontos hozzátennem, hogy természetesen léteznek egyéb lehetőségek is a keresésre, mint például a „Bing”, de engedjétek meg, hogy én maradjak a jelenlegi legnépszerűbb keresőnél, azaz a Google-nél.
Visszatérve a Google algoritmus szempontrendszerére: könnyű lenne azt gondolni, hogy ezen végigszaladunk, mint egy checklistán, és kész is vagyunk, de ez nem ilyen egyszerű. Ugyanis ezeknek a vizsgálati szempontoknak egy része titkos. Viszont egy dolog köztudott és állandó (amire a cikk további részében fókuszálnék):
Ha a weboldalad készítésekor ELSŐ helyre teszed az olvasóid kényelmét, a siker egy része már tutira a Tiéd!
Mit jelent az, hogy az „olvasóid kényelmét”?
- A honlapod tartalmilag is arról szól, amit ígérsz. Tehát ha házi lekvárokat árulsz, akkor tényleg csak erről szóljon a tartalom, ne csapongj. Ha mégis van másik terület is ahol tevékenykedsz (például lekváros süteményeket is kínálsz megvételre), akkor azt érthetően, de különválasztva tedd elérhetővé olvasóidnak.
- A tartalmak könnyen olvashatóak, szellősen tagoltak. Egyszerűen kényelmes olvasni.
- A felhasznált képek adott témáról szólnak, a címük, alternatív címük, esetleg feliratuk meg van adva.
- Érthető elrendezésben, tagolva vannak a szövegek, címsorokkal elválasztva.
- Olvasóid rövid időn belül megtalálják, amit keresnek.
- Gyorsan betöltődik az oldalad.
- …nos, te tudsz mondani még?
Ha teljes mértékben, legjobb tudásunk szerint kiszolgáltuk az olvasót weboldalunk tartalmával, mehetünk is tovább a technikai részletekre.
Viszont ez már egy másik történet, amit persze elmesélek majd nektek! De azt már csak legközelebb.
A következő részben megismerkedünk a keresőoptimalizálás fajtáival, és elkezdünk elmélyedni a annak szerteágazó témájában. Tarts velem!
Ha tetszett a cikk, vagy úgy gondolod, másnak is hasznos lehet, oszd meg bátran!