Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Keresőoptimalizálás kezdőknek | 2.rész

Folytatjuk a keresőoptimalizálás, azaz a SEO témát közérthetően, példákkal.


Mi van a Google színfalai mögött, és hogyan dől el a weboldalak rangsora?

Mielőtt belevágunk, ajánlom figyelmedbe korábbi cikkemet, mely a manapság méltán népszerű keresőoptimalizálás “történelmi” múltjától kezdve boncolgatja az eseményeket. A cikk nem előfeltétele a most következőknek, de azért érdemes elolvasni.

Tehát mégis milyen szuper intelligens gépezet dönti el, hogy adott weboldal bizonyos keresésre hányadik helyen szerepeljen?

Ha már eddig is követted az Online Marketing Perceket, akkor biztos nem nehéz ez a kérdés…tehát a “szuper intelligens gépezet” nem más, mint a Google. Fontos hozzátennem, hogy természetesen léteznek egyéb lehetőségek is a keresésre, mint például a “Bing”, de engedjétek meg, hogy én maradjak a jelenlegi legnépszerűbb keresőnél, azaz a Google-nél.

A Google kívülről talán egyszerűnek tűnhet, de a háttérben egy bonyolult ú.n. algoritmus (összetett számítások sorozata) munkálkodik mindannyiszor, ahányszor beírunk egy keresőkifejezést, és lenyomjuk az “Enter”-t.

Google algoritmus SEO

Ez az algoritmus több 100, hanem 1000 szempontból vizsgálja meg weboldalunk “alkalmasságát” egy előkelő pozícióra.

Nyugalom, nem fogom felsorolni ezeket, nem is tudnám, hiszen egy részük titkos.

Azt viszont tudom, hogy ha Te a weboldalad készítésekor ELSŐ helyre teszed az olvasóid, azaz potenciális ügyfeleid kényelmét, a siker egy része már tutira a Tiéd!

Mit jelent az, hogy az “olvasóid kényelmét”?

Azt, hogy megtalálják, amit keresnek.

Említek néhány példát:

  • A honlapod tartalmilag is arról szól, amit ígérsz. Tehát ha házi lekvárokat árulsz, akkor tényleg csak erről szóljon a tartalom, ne csapongj. Ha mégis van másik terület is ahol tevékenykedsz (például lekváros süteményeket is kínálsz megvételre), akkor azt érthetően, de különválasztva tedd elérhetővé olvasóidnak.
  • A felhasznált képek adott témáról szólnak, a címe, alternatív címe, felirata meg van adva.
  • Érthető elrendezésben, tagolva vannak a szövegek, címsorokkal elválasztva.
  • Olvasóid rövid időn belül megtalálják, amit keresnek.
  • Gyorsan betöltődik az oldalad.
  • …nos, te tudsz mondani még?

Ha teljes mértékben, legjobb tudásunk szerint kiszolgáltuk az olvasót weboldalunk tartalmával, mehetünk is tovább a technikai részletekre.

Viszont ez már egy másik történet, amit persze elmesélek majd nektek! De azt már csak legközelebb.

weboldal keresőoptimalizálás ananászdesign

Ma zárásként csak annyit mondanék, hogy:

A keresőoptimalizálás számomra olyan, mint egy stratégia játék, ahol a tábla a Google, a kocka a “titkos” algoritmus, a bábuk pedig a weboldalak.

Csak akkor nyerhetsz, ha a bizonytalan körülmények ellenére okosan játszol.

A következő részben megismerkedünk a keresőoptimalizálás fajtáival, és elkezdünk elmélyedni a annak szerteágazó témájában. Tarts velem!

Ha tetszett a cikk, vagy úgy gondolod, másnak is hasznos lehet, oszd meg bátran!

Keresőoptimalizálás kezdőknek | 2.rész
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Tájékoztatlak, hogy a weboldal a látogatók magasabb szintű kiszolgálása érdekében cookie-kat (sütiket) használ az Adatkezelési Tájékoztatónkban közzétett módon. Bővebb információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás