Eredetileg az volt az elképzelésem, hogy nem írok olyan témáról, ami a koronavírussal kapcsolatos. De ahogy telnek a napok, egyre több dolog kezdett megfogalmazódni bennem, ami talán segíthet. Nagyon sok kisvállalkozás kerülhet nehéz helyzetbe, vagy már került is a koronavírus hatásai miatt. Itt azokra a dolgokra gondolok, amelyek ezeknek a dédelgetett kis cégeknek, startupoknak a fennmaradását, és egyben családok megélhetését érinthetik az elkövetkezendő időszakban. Ezért engedjétek meg, hogy egy kicsit mégis megpróbáljak hozzátenni a “szinten tartáshoz”, esetleg előrehaladáshoz online marketing tippek segítségével.

Mielőtt tovább olvasol szeretnék egy valamit kiemelni. A lenti gondolatok teljesen szubjektívek, az esetlegesen felbukkanó előrejelzések vagy spekulációk csak a saját tapasztalatomon alapszanak.

Nem arról fogok beszélni, hogy hogyan gazdálkodj, és nem is arról, hogyan töltsd hatékonyan a mindennapokat. Inkább maradok annál, amit nap mint nap gyakorolok, az online marketingnél.

Szokásomhoz híven gyakorlati tanácsokat fogok hozni, amit akár már mától elkezdhetsz beültetni a napi működésbe.

Kezdjük a bűvös Facebookkal

Tapasztaltad mostanában, hogy esetleg olyan konkuresek is felbukkantak a hírfolyamodban, akikről eddig még csak nem is hallottál?

Facebook felhívás

És láttad azt a kis üzenetet a hirdetés létrehozása oldalon, hogy a Covid-19 miatt lassabb a jóváhagyási folyamat?

Nem kell nagyon sokat gondolkodni azon, hogy konstatáljuk: nagy valószínűséggel több a hirdetés, mint a járvány-helyzet előtt. Ennek számos oka lehet: van, aki most “szabadult be” az online térbe, mert nincs más választása, van, aki eddig “ellavírozott” egyszerű posztolással hirdetés nélkül, de egyszerűen most muszáj több ügyfelet, vásárlót szereznie a fennmaradáshoz.

Bármi is legyen az oka, egy biztos:

Rendkívül erős a verseny a Facebookon – egy közösségi csatornán, amely most még inkább virágkorát éli kis hazánkban.

Online marketing tippek a Facebook jelenléthez

online marketing és a facebook

Több olyan dolog van, amivel felpezsdítheted üzleti Facebook oldaladat.

  1. Posztolj naponta

    Maradj témánál, de ne riadj meg, ha nem tudsz minden nap kemény mély szakmai eszmefuttatásokat kirakni. Egy-egy építő gondolat, vagy jól megkomponált termékfotó sokszor elegendő.

  2. Nézd meg, a nap melyik szakaszában érdemes posztolnod

    Volt már veled olyan, hogy kiraktál egy tartalmat, és csupán néhány aktivitást értél el hosszú órák alatt? Nincs ezzel gond, ha egy szűk szakmai réteg a célcsoportod, de ha tágabb, érdemes elgondolkodni, hogyan javíthatnál ezen. Tudtad például, hogy a Facebookon megnézheted, mikor a legaktívabb az oldalad látogatottsága? *

  3. Ha képeket, kreatívokat teszel ki, legyenek extra minőségűek

    Az, hogy gyorsan kiteszel egy posztot, lassan egyre kevesebbet ér. Minden kreatívot úgy kell megkomponálni, hogy megragadja a tekintetet. Használhatsz képeket (termékképek vagy stock fotók), különleges betűtípusokat és színeket. Lényeg, hogy ebbe most ideje belefektetni a munkát. A Facebook képméretekről írtam egy kis segédletet, esetleg ez hasznodra válhat.

  4. Lehet, hogy rá kell szánni magad arra, hogy hirdess

    Gondolom nem mondok újat azzal, hogy mit tesz a mezei vállalkozó, ha nem jönnek úgy a számok, ahogy kellene. Hát hirdet. Lehet minimál összeggel, ezen felül a Facebook lehetőséget ad hogy kiválaszd, mi a kampányod célja. A FB oldalad népszerűsítése, esetleg forgalom terelése a weboldaladra? Egy dolog viszont nagyon fontos (most és mindig), hogy a hirdetési költségeket, és konvertáló (kattintó) látogatók számát folyamatosan kövesd!

  5. Ha esetleg fizikailag be is zártad a boltot…

    …őszintén és tiszta szívből javaslom, hogy maradj aktív a neten! Erősítsd online marketing jelenlétedet, keress cikkeket, adj tippeket, vagy csak tegyél ki néhány jól összerakott kollázst régi képekből vagy arról az időről, amikor még nyitva voltál.

*Mikor posztolj?

Azt, hogy mikor a legaktívabbak a követőid úgy tudod megnézni, hogy az üzleti FB oldal felső sávjában az “Elemzések” menüpontra kattintasz, majd a bal oldalon a “Bejegyzések”-be. A megjelenő tartalom első fülén a “Mikor érhetők el a rajongóid” segítségével már láthatod is. A diagram felett kiírja az időzónát, arra figyelj majd, és ha kell, számold át a közép-európai időre.

Mi a helyzet a webáruházakkal?

online marketing webáruházaknak

Ha webáruházad van, akkor most jól fel kell kötni azt a bizonyos nadrágot, hogy sikerüljön kitűnnöd a tömegből és fejlődnöd. Mert konkurencia az van, egyre több.

Léteznek azonban olyan trükkök, melyekkel még mindig ki lehet tűnni a tömegből.

Online marketing tippek webáruház tulajdonosoknak

  1. Webáruházad legyen “hűha” kinézetű, egységes arculattal.
  2. Könnyen el lehessen igazodni, és már a főoldalon jelenlenek meg termékek, hátha valaki 1 kattintással megtalálja, amit keres.
  3. Legyen lehetőség online kártyás vásárlásra.
  4. Bár tudom, nagyjából mik a valós kiszállítási költségek egy-egy vállalkozónak, és azt is, hogy időnként ebből valamennyit “be kell nyelnie”, hogy élhető legyen a vásárlóknak, mégis törekedni kellene az ingyen vásárlási limit kvázi alacsonyan tartásához.
  5. Kösd össze webáruházad a Facebook bolttal, esetleg ha hirdetsz, válaszd a Google shopping-ot, mely egy viszonylag új platform Magyarországon (de a hirdetési költségeket itt is folyamatosan tartsd szemmel).
  6. Posztolj közösségi csatornákon (Facebook, Instagram, Youtube stb.), légy jelen online webáruházaddal is.
  7. Ha nem megy a bolt, kérdezd meg a vásárlóidat, követőidet, mi a véleményük, min változtatnának! Vizsgáld meg az elhagyott kosarakat, és próbálj meg utánajárni, miért nem lett befejezve egy-egy vásárlás.
  8. Használj online marketing eszközöket! Kuponok, csomagajánlatok, popup-ok és hírlevelek. Hogy csak néhány példát említsek.
  9. Törődj a vásárlóiddal, érezzék, hogy ember van a “gépezet” mögött. Hidd el, ez többet számít, mint gondolnád.

Mire figyelj még? Csak címszavakban…

Összességében úgy látom, sokkal több energiát kell belefektetni olyan dolgokba, amik eddig lehet, hogy (talán joggal) huszadrangúak voltak. De ne ijedj meg, egy jó tervezéssel bele lehet rázódni abba, hogy például rendszeresen posztolj, vagy még inkább szenzitívvé válj a vásárlói visszajelzésekre és vásárlási szokásokra.

Bízom benne, hogy találtál hasznosat a fentiekben, és előre tudsz lépni, vagy szinten tudsz maradni az online marketing terén a jelenlegi válsághelyzetben. Sok szerencsét és kitartást kívánok!

Ha úgy gondolod, másnak is hasznos lehet, oszd meg bátran!

Kisvállalkozások karanténban | Online marketing tippek
Tagged on:             

Tájékoztatlak, hogy a weboldal a látogatók magasabb szintű kiszolgálása érdekében cookie-kat (sütiket) használ az Adatkezelési Tájékoztatónkban közzétett módon. Bővebb információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás