Az Online Marketing Percek mai részében a linképítés témáját fogom nagy vonalakban körbejárni. Beszélek majd arról, mi a belső- és a külső linkek jelentése, mi az a horgonyszöveg, és hogy ennek az egésznek mi az értelme a Google szempontjából. Bele is vágok, hiszen csak pár percünk van tanulni. 🙂
A belső link olyan hivatkozás, amely a weboldaladon belül található, és szintén egy, a honlapodon lévő tartalomra mutat. Ez lehet egy aloldal, egy blog bejegyzés, webshop esetében egy adott kategória, vagy termék. Például ha ez itt egy belső link, és rákattinthatsz láthatod, hogy ebből a bejegyzésből a saját főoldalamra navigál. Érdemes minden belső linknél megfontolni, hogy új böngésző ablakban nyíljon meg a tartalom, vagy sem.
A külső link, más néven backlink egy olyan hivatkozás, mely egy teljesen más weboldalról mutat például a miénkre. Minőségi linkeket szerezni weboldalunkra nem mindig egyszerű, viszont érdemes foglalkozni vele, ugyanis igen jelentős keresőoptimalizálás szempontjából. Ezen felül saját honlapunkról is hivatkozhatunk kifelé, például én most a wikipédia „backlink” című bejegyzésére.
A horgonyszöveg egy olyan szó, kifejezés vagy szövegrészlet, amire a linket tették. Érdemes sokat mondó horgonyszövegeket alkalmazni. Mondok egy példát. Készítek most egy belső linket az előző bejegyzésemre: itt találjátok a Képek optimalizálása című blog bejegyzést, ahol megtudhatjátok, miért olyan fontos erre is figyelni a honlap SEO kapcsán.
A linképítés pedig az a tevékenység…
amely során
- belső link hálózatot építünk ki saját weboldalunkon,
- kifelé mutató, külső linkeket is elhelyezünk, ha szükséges bizonyos forrásokra hivatkozni (itt kihangsúlyoznám, hogy nagyon figyeljünk arra, hogy megbízható legyen a külső link által hivatkozott weblap),
- valamint megpróbálunk hiteles külső linkeket szerezni, melyek a mi honlapunk valamely tartalmára mutatnak.
Érdemes kicsit elmélyedni a külső linkek világában
Ezért javaslom elolvasásra az Off-site SEO-ról szóló blog bejegyzésemet, ahol gyakorlatias tanácsokat is találhatsz a hasznos külső linkekkel kapcsolatban.
Oké, de ez akkor most on-site vagy off-site SEO?
A válasz az, hogy mindkettő. Amikor a saját honlapunkon belül garázdálkodunk, és a belső linkhálózatot építjük, az on-site, ellenkező esetben pedig off-site SEO.
Mit kezd ezzel az egésszel a Google?
A Google azt nézi, hogy melyik oldalra mutat a legtöbb link. Amelyiknél azt látja, hogy sok másik site hivatkozik rá, relevánsnak ítéli meg, és úgy értékeli, hogy ezen valami igen fontos tartalom lehet.
A fentiek alapján a belső linképítés az a terület, ahol lehet stratégiázni: amelyik oldaladat szeretnéd fókuszba helyezni, arra hivatkozz a többiről legtöbbet.
Zárszóként egy egy jó linképítés példa
Összefoglalva tehát úgy kell elképzelni a linkhálózatot, mint Magyarország vasúti térképét. Nagyon sok település össze van kötve egymással, viszont a legtöbb járat Budapestre érkezik. Belső útvonalak (belső linkek) tekintetében tehát Budapest a legkiemelkedőbb. Sőt, ide nemzetközi járatok is érkeznek (külső linkek), ami tovább növeli az oldal erősségét.
Örülök, hogy ma is velem tartottál. A következő részben elkezdünk a Facebookról beszélni, mint Online Marketing eszközről. Lesz szó posztokról, ideális képméretekről, kreatívokról, hirdetésekről, és sok minden másról. Tarts velem! 🙂