Ha Aladdin is kívánhatott, a honlapod is megteheti
Számos tényező befolyásolja azt, hogy egy weboldal jól van elkészítve vagy sem. Vannak viszont bizonyos sarokpontok, melyeknek ma, 2020-ban szinte „kötelező” megfelelni, ha közönséget is szeretnénk honlapunknak. Lássuk tehát a profi weboldal készítés aranyszabályait – illetve pontosítok: nézzük meg közülük az általam 2020-ban legfontosabbnak tartott 3-at.
A három kívánság tehát a következő:
Hallottad már azt a kifejezést, hogy „mobile first„? Én 2020 év elején találkoztam vele úgymond komolyabban, nyilván előtte is már „lógott a levegőben”, de idén már SEO szempontból is komolyabban veszik. De ne szaladjunk ennyire előre.
Ez lényegében egy megközelítés, mely a gyakorlatban úgy valósul meg, hogy például egy weboldal készítésekor elsődlegesen a mobil nézet készül el, majd az kerül kiterjesztésre további képernyőkön történő megjelenítésre (tablet, laptop, szélesebb monitorok).
Ha azt hallod, reszponzív egy weboldal az annyit tesz, hogy bármilyen eszközről nézed (mobil, PC, tablet), mindegyikről elérhetőek az információk olyan formában, hogy továbbra is kényelmesen lehessen böngészni a honlapot, mindent meg lehessen találni – magyarán teljesen igazodjon a képernyőhöz.
Oké, de mit jelent ez a valóságban? Hogyan működik?
Kollégák és kolleginák munkamódszeréről nem tudok nyilatkozni, de ami az enyémben bizton változott az utóbbi fél évben, hogy még szigorúbban veszem fejlesztés során a mobilos megjelenést és használhatóságot.
Sőt, mostanában már tesztelésre sem küldök ki ügyfélnek olyan honlapot, amit nem tud mobilról megtekinteni.
Nézzük a statisztikákat
Tudtad, hogy átlagosan minden második weboldal megtekintés mobilról történik? Ez annyira jelentős arány, hogy manapság alapkövetelménnyé vált minden honlap esetében, hogy bármilyen eszközről működjön. Teljes bizonyossággal állítom, hogy a profi weboldal készítésnek ez biztosan az egyik pillére.
Hoztam nektek egy infografikát, a forrás itt található. Innen tökéletesen leolvasható, hogy az elmúlt néhány évben több, mint 200%-kal nőtt a mobilos böngészések száma.
Ahogy azt már egy korábbi cikkemben kifejtettem, csupán néhány másodperced van meggyőzni az olvasót, hogy maradjon a weboldaladon. Döbbenetesen kevés ugye?
Nos, ha Te eladni szeretnél (mert azért végeredményben elég sokan erre pályázunk), nagyon nem mindegy, hogy pikk-pakk elhagyják honlapunkat, mert nem találják, amit keresnek, vagy eljutnak mondjuk egy kapcsolatfelvételig.
Szóval mit is jelent, hogy átlátható egy weboldal?
- Már a nyitólap első részében kiderül, mivel foglalkozol, mit árulsz, milyen szolgáltatásokat nyújt vállalkozásod.
- A menüstruktúra egyértelmű, érthető, beszédes.
- A kapcsolatfelvételi információk könnyen, több helyen elérhetőek (pl. lábléc, esetleg van rá külön aloldal is).
- A főoldalon csak a legfontosabb információk vannak, de közben betekintési lehetőséget és továbblépési linket kínálnak azokba a témákba, melyek a weboldalon még elérhetőek. Imitt-amott elhúzzák a mézesmadzagot…
- …és ne feledd, a kevesebb néha több.
Avagy éljen a tiszta versenyszellem és a SEO!
Miután elkészül weboldalunk (és a fejlesztőnk mókol kicsit rajta…mert semmi nem történik ám magától), megjelenik egy adott Google keresés során.
De nem mindegy, hogyan.
Akkor sorolja előkelőbb helyre weboldalunkat versenytársainkhoz képest, ha keresőoptimalizálunk (ez más néven a SEO).
Vegyünk egy példát, azt úgyis szeretjük.
Van egy cégünk, fánkokat sütünk és adunk el. A piacon az „Edd meg puffancs” fantázianévvel vagyunk jelen.
Potenciális vásárlónk megéhezik, enne valamit. Beírja a Google-be, hogy „Edd meg puffancs”, meg is talál, és pár perc múlva már ott toporog az üzletünk ajtajában.
De mi történik akkor, ha csak azt írja be, hogy „fánk”?
Két lehetőség van:
- Weboldalunk nincsen keresőoptimalizálva, éhes emberünk pedig rákattint a Google által felkínált top 5 fánkozóból az egyikre, és ott fog vásárolni. Nagy valószínűséggel nem nálunk.
- Weboldalunk keresőoptimalizálva lett, és a sok-sok szempont teljesítése mellett a honlap tartalmában több helyen felbukkan például a „fánk” mint kulcsszó, és annak hosszabb verziói (pl. fánk éheseknek), illetve ezek szinonimái. Ebben az esetben mi is versenybe szállhatunk a Google-ben a top X első helyezésért és megvan az esélyünk, hogy az is ránk talál, aki nem kifejezetten minket keresett.
A legújabb, 2020-as Google működés alapján pedig ha a keresőóriás szereti honlapunkat, akkor nagy valószínűséggel az ügyfelek is fogják.
Mi tehát a profi weboldal készítés titka?
Minden olyan tényező, ami az olvasód, tehát potenciális vásárlód vagy ügyfeled kényelmét és elégedettségét szolgálja.
Ez nem egyszerű feladat, sok az összetevő, de ha ezt a hármat betartod, máris rengeteget tettél a profi weboldal készítés területén!
Ha kifogytál a 3 kívánságból, fordulj bátran webdesignerekhez, olvass cikkeket és tájékozódj a témában!
Számos lehetőséget és varázslatot lehet még weboldaladba csempészni, hogy teljesen egyedi lehessen.
Köszönöm, hogy elolvastad! Bízom benne, hogy találtál benne hasznos információkat és már csekkolod is a weboldalad mobilról 😉
Ha tetszett a cikk, és úgy gondolod, másnak is segíthet, ne feledd megosztani.