Online marketing tippek | Facebook, Insta, Webshop és a többiek

Szerinted is többen lettünk az online térben az utóbbi hónapokban? És most nem csak a vásárlók, hanem a szolgáltatók és webáruházak számának növekedésére is gondolok. És vajon mi ennek a következménye a mi, avagy a „mezei kisvállalkozók” esetében? Az, hogy nehezebben lehet érvényesülni az eddig bevált online marketing „stratégiánkkal„.

Online Marketing tippek kép

Nap, mint nap dolgozunk együtt ügyfeleimmel azon, hogy láthatóvá váljanak az online térben, mi több, versenybe tudjanak szállni a konkurenciával. A munka során felmerült egy csomó ötlet, amit szívesen megosztok Veled is, hátha találsz közöttük olyat, amit Te is tudsz hasznosítani.

Mielőtt tovább olvasol szeretnék egy valamit kiemelni. A lenti gondolatok teljesen szubjektívek, az esetlegesen felbukkanó előrejelzések vagy spekulációk csak a saját tapasztalatomon alapszanak.

Nem arról fogok beszélni, hogy hogyan gazdálkodj, és nem is arról, hogyan töltsd hatékonyan a mindennapokat. Inkább maradok annál, amit nap mint nap gyakorolok, az online marketingnél.

Szokásomhoz híven gyakorlati tanácsokat fogok hozni, amit akár már mától elkezdhetsz beültetni a napi működésbe.

Kezdjük a bűvös Facebookkal

Tapasztaltad mostanában, hogy esetleg olyan konkuresek is felbukkantak a hírfolyamodban – többnyire hirdetés formájában – akikről eddig még csak nem is hallottál?

Nem kell nagyon sokat gondolkodni azon, hogy konstatáljuk: nagy valószínűséggel több a fizetett hirdetés, mint a járvány-helyzet előtt. Ennek számos oka lehet: van, aki most „szabadult be” az online térbe, mert nincs más választása, van, vagy aki eddig „ellavírozott” egyszerű posztolással hirdetés nélkül, de egyszerűen most muszáj több ügyfelet, vásárlót szereznie a fennmaradáshoz.

Bármi is legyen az oka, egy biztos:

Rendkívül erős a verseny a Facebookon – egy közösségi csatornán, amely most még inkább virágkorát éli kis hazánkban.

Online marketing tippek a Facebook jelenléthez

online marketing és a facebook

Több olyan dolog van, amivel felpezsdítheted üzleti Facebook oldaladat.

  1. Posztolj naponta

    Maradj témánál, de ne riadj meg, ha nem tudsz minden nap kemény, mély szakmai eszmefuttatásokat kirakni. Egy-egy építő gondolat, vagy jól megkomponált termékfotó sokszor elegendő.

  2. Nézd meg, a nap melyik szakaszában érdemes posztolnod

    Volt már veled olyan, hogy kiraktál egy tartalmat, és csupán néhány aktivitást értél el hosszú órák alatt? Nincs ezzel gond, ha egy szűk szakmai réteg a célcsoportod, de ha tágabb, érdemes elgondolkodni, hogyan javíthatnál ezen. Tudtad például, hogy a Facebookon megnézheted, mikor a legaktívabb az oldalad látogatottsága? *

  3. Ha képeket, kreatívokat teszel ki, legyenek extra minőségűek

    Az, hogy gyorsan kiteszel egy posztot, lassan egyre kevesebbet ér. Minden kreatívot úgy kell elkészíteni, hogy megragadja a tekintetet. Használhatsz képeket (termékképek vagy stock fotók), különleges betűtípusokat és színeket. Lényeg, hogy ebbe most ideje belefektetni a munkát. A Facebook képméretekről írtam egy kis segédletet, esetleg ez hasznodra válhat.

  4. Lehet, hogy rá kell szánni magad arra, hogy hirdess

    Gondolom nem mondok újat azzal, hogy mit tesz a mezei vállalkozó, ha nem jönnek úgy a számok, ahogy kellene. Hát hirdet. Lehet minimál összeggel, ezen felül a Facebook lehetőséget ad hogy kiválaszd, mi a kampányod célja. A FB oldalad népszerűsítése, esetleg forgalom terelése a weboldaladra? Egy dolog viszont nagyon fontos (most és mindig), hogy a hirdetési költségeket, és konvertáló (kattintó) látogatók számát folyamatosan kövesd! Ezen felül a célközönséget próbáld a lehető legjobban leszűkíteni. Például ha te csak Budapesten és Pest megyében vagy „elérhető”, akkor felesleges egész Magyarországot célozni.

*Mikor posztolj?

Azt, hogy mikor a legaktívabbak a követőid úgy tudod megnézni, hogy az üzleti FB oldal felső sávjában az „Továbbiak/Elemzések” menüpontra kattintasz, majd a bal oldalon a „Bejegyzések”-be. A megjelenő tartalom első fülén a „Mikor érhetők el a rajongóid” segítségével már láthatod is. A diagram felett kiírja az időzónát, arra figyelj majd, és ha kell, számold át a közép-európai időre.

mikor posztolj a facebookra

Folytassuk az Instagrammal

Egyre erősebb a jelenléte a fiatalabb, „Instás” generációnak, ezért semmiképp nem mehetünk el ezen online marketing csatorna említése mellett. Vagy inkább használata mellett?

Természetesen, mint mindig, meg kell vizsgálnunk a célcsoportunkat, és hogy hol vannak jelen online, de egyre inkább azt látom, hogy aki eddig azt mondta, hogy „á, az én termékeimet csak a 25+-os generáció veszi”, lassan komolyan fontolóra kell vennie a megjelenést az Instagrammon, ha még nem tette.

Jó hír (?), hogy üzleti Facebook oldalunkat össze tudjuk kötni az Instával, így elég itt-vagy ott posztolni, és a másik helyen is megjelenik majd.

Hogyan posztolj Facebookról Instagrammra és fordítva?

Régen klassz volt, mert amikor egy egyszerű képet akartunk megosztani a Face-en, már ott is volt a pipa, amivel máris átlőhettük a kistesóhoz – természetesen ha megfelelt a mérettel kapcsolatos elvárásoknak. Na de ez sajnos megváltozott, ugyanakkor nem tűnt el.

Ha a bejegyzésedet a fenti menüsor „Továbbiak/Közzétételi eszközök” menüponton belül hozod létre a „Bejegyzés létrehozása” gombra kattintva, akkor ott látható lesz az Instás megosztás lehetősége.

Az Intagrammról szintúgy van lehetőség a Facebook-os megosztásra, és be tudod kapcsolni, hogy automatikusan mindig tegye ezt meg, bármikor is töltesz fel tartalmat. (Ezt azért vedd fontolóra, mert habár kényelmes, egy jóváhagyási lépés, amikor tényleg rábólintasz hogy mehet, kimarad.)

Mi a helyzet a webáruházakkal?

online marketing webáruházaknak

Ha webáruházad van, akkor most jól fel kell kötni azt a bizonyos nadrágot, hogy sikerüljön kitűnnöd a tömegből és fejlődnöd. Mert konkurencia az van, egyre több.

Léteznek azonban olyan trükkök, melyekkel még mindig ki lehet tűnni a tömegből.

Online marketing tippek webáruház tulajdonosoknak

  1. Webáruházad legyen „hűha” kinézetű, egységes arculattal.
  2. Könnyen el lehessen igazodni, és már a főoldalon jelenlenek meg termékek, hátha valaki 1 kattintással megtalálja, amit keres.
  3. Legyen lehetőség online kártyás vásárlásra.
  4. Bár tudom, nagyjából mik a valós kiszállítási költségek egy-egy vállalkozónak, és azt is, hogy időnként ebből valamennyit „be kell nyelnie”, hogy élhető legyen a vásárlóknak, mégis törekedni kellene az ingyen vásárlási limit kvázi alacsonyan tartásához.
  5. Kösd össze webáruházad a Facebook bolttal, esetleg ha hirdetsz, válaszd a Google shopping-ot, mely egy viszonylag új platform Magyarországon (de a hirdetési költségeket itt is folyamatosan tartsd szemmel).
  6. Posztolj közösségi csatornákon (Facebook, Instagram, Youtube stb.), légy jelen online webáruházaddal is.
  7. Ha nem megy a bolt, kérdezd meg a vásárlóidat, követőidet, mi a véleményük, min változtatnának! Vizsgáld meg az elhagyott kosarakat, és próbálj meg utánajárni, miért nem lett befejezve egy-egy vásárlás.
  8. Használj online marketing eszközöket! Kuponok, csomagajánlatok, popup-ok és hírlevelek. Hogy csak néhány példát említsek.
  9. Törődj a vásárlóiddal, érezzék, hogy ember van a „gépezet” mögött. Hidd el, ez többet számít, mint gondolnád.

Mire figyelj még? Csak címszavakban…

Összességében úgy látom, sokkal több energiát kell belefektetni olyan dolgokba, amik eddig lehet, hogy (talán joggal) huszadrangúak voltak. De ne ijedj meg, egy jó tervezéssel bele lehet rázódni abba, hogy például rendszeresen posztolj, vagy még inkább szenzitívvé válj a vásárlói visszajelzésekre és vásárlási szokásokra.

Bízom benne, hogy találtál hasznosat a fentiekben, és előre tudsz lépni, vagy szinten tudsz maradni az online marketing terén a jelenlegi, új helyzetben. Sok szerencsét és kitartást kívánok!

Ha úgy gondolod, másnak is hasznos lehet, oszd meg bátran!

Sharing is caring...

Kérdésed adódott? Vagy hozzászólnál a témához?
Írd meg nekünk bátran!

A hozzászólásod adminisztrátori jóváhagyást követően jelenik majd meg.

Szólj hozzá!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük