Keresőoptimalizálási feladatok és On-site SEO checklist

** Frissítve 2023.01.20. **

Egy weboldal keresőoptimalizálása során nagyon sok szempontot kell ellenőrizni, hogy valós és teljes képet kapjunk honlapunk állapotáról, és javító intézkedéseket tudjunk eszközölni. Jelen bejegyzésemben bemutatom a keresőoptimalizálási feladatok csoportosítását, felsorolom a legfontosabb On-Site SEO feladatokat.

On-site seo, SEO fajtái

Ahhoz, hogy egy honlap keresőoptimalizálását ne intuitív módon tegyük, hanem szabályozottan és ezáltal teljes körűen, kapaszkodót kell keresnünk. Szerencsére ebben nem vagyunk magunkra hagyva, számos remek bel-, és külföldi bejegyzés született már abban témában, hogy a ezeket feladatokat hogyan csoportosítsuk.

Mielőtt belevágunk, ajánlom korábbi írásaimat a témában, melyről a listát a bejegyzés végén találod.

Több, kiváló megközelítést tanultam és tanulmányoztam már a SEO feladatok ésszerű csoportosítására. Ezek közül én most azt a verziót szeretném leírni, amit a saját logikám szerint jól használhatónak találok, és érthető azoknak is, akik nem ebben élik a mindennapjaikat, mégis szeretnének tisztában lenni az alapokkal.

A SEO feladatok fajtái

...avagy hogyan csoportosítjuk a keresőoptimalizálással kapcsolatos teendőket?

SEO fajtái, on-site, off-site és technikai SEO

Tapasztalatom szerint 3 nagy feladatcsoportot különböztetünk meg: on-site SEO, off-site SEO és technikai jellegű feladatok.

És hogy miért pont ezt a képet választottam? Mert ezek a teendők jellegüket tekintve ugyanahhoz a fajtához tartoznak, mégis kicsit különböznek.

A „Technikai SEO” talán mondhatni különc is, és „gondozójának” jobban szeret informatikai vénával megáldott embert választani.

Egy csapatban vannak, erejük az egységben rejlik, és csak közös erővel tudják maximálisan teljesíteni azokat a dolgokat, melyek a létfenntartáshoz szükségesek.

Honlapunk esetében pedig a Google-ben maradáshoz.

Távol álljon tőlem, hogy elkomolytalankodjam a témát 🙂 hiszen ez azért nem ilyen egyszerű. Az illusztrációkban viszont határozottan hiszek.

Nézzük most meg részletesebben az első delikvenst, mit kell tudni róla.

Az On-site SEO

Az On-site SEO (más néven On-page SEO) mindazon keresőoptimalizálással kapcsolatos feladatok csoportja, amit a weboldalunk hatáskörén belül végzünk el. Vonatkozik tartalmi (szöveges és képi) elemekre, honlapon belüli technikai feltételekre, és egyéb SEO-specifikus dolgokra, mint például a meta cím és leírás.

Számomra ez a „kiskedvenc”, mert jóformán teljes ráhatásunk van a tökéletes kivitelezésre

A főbb On-site SEO feladatok

Az alábbiakban felsorolom azokat az On-site SEO feladatokat, melyeket semmiképp nem hagynék le egy SEO checklistről.

Ha olyan pontot találsz benne, amit most még nem értesz ne aggódj! További SEO-val kapcsolatos bejegyzéseimben válaszokat találhatsz kérdéseidre.

Biztos vagyok benne, hogy a lista még folytatható. A fentiek viszont a „must have” kategóriába tartoznak. 

Az On-site SEO feladatok részben technikai vonatkozásúak is lehetnek, ez ne zavarjon meg – abszolút vannak közös pontok, metszetek.

Következő alkalommal az Off-site és technikai SEO kerül terítékre (már amennyit nem fedtünk le a fenti listában)

 

 

Elárulom, amint tisztáztuk a két nagy feladatot, mely ránk vár, ha belevágunk az on-page SEO-ba.

  1. A tökéletes csomagolás megvalósítása
  2. A beltartalom, mely a csomagolást kibontva várja az olvasót

A tökéletes csomagolás

Ami nem más, mint:

  • Az egyes aloldalak, illetve blogbejegyzések címei, meta leírásai – tehát amit a Google-ben látsz, ha rákeresel egy adott tartalomra. Íme egy példa:
FNC meta title és meta tag
  • Az URL-ek megjelenítése. Az URL maga a tartalom webes elérési útja, amit a böngésző sávban látsz. Az Fővárosi Nagycirkusz egyik aloldalának URL-jét hoztam példának, mely a „Kiállítások”, azon belül pedig a „Kiállítási fotók” menüpontra kattintva érhető el:
FNC kiállítások URL-je
  • A tartalom tekintetében pedig nagyon fontos a címsorok, azaz „heading”-ek kialakítása. Aki a Word szövegszerkesztőn szocializálódott, annak talán úgy mondanám, hogy a Címsor1, Címsor2 stb. logikus és érthető formában történő kialakítása. Tehát vannak főcímek és alcímek, melyek hűen tükrözik a magukba foglalt tartalmakat.
  • Végezetül címszavakban még néhány szempont:
    • Képek – mérete, minősége, címei és a bűvös „alternatív szöveg”, ami igazából a legfontosabb egy képnél, hiszen szövegesen kell tartalmaznia azt, amit a fotó vagy illusztráció mutat. Ennek fontosságát egyszerű megértenünk, hiszen habár azt mondják, a „Google mindent lát”, de mégsincs szeme.
    • Belső- és külső linkek, azaz hivatkozások használata.
    • És a megfelelő kulcsszavak megfelelő használata, melyről az Ananász Design Facebook oldalán követhető Online Marketing Percek-ben már nagyon sokat meséltem. De tervezem, hogy arról is írok majd egy összefoglalást.

A fenti szempontok esetében fontos megemlítenem, hogy ezek már valamennyire a technikai SEO részét is képezhetik. Ez teljesen érthető, mivel például egy megfelelő URL beállítása sem annyira triviális annak, aki nem ebben él, vagy csak egész egyszerűen nem a profilja.

Azért tartottam mégis fontosnak ezeket itt, az on-site SEO részeként megemlíteni, mert mind a weboldal hatáskörébe tartoznak, és a javító intézkedéseket azon belül lehet megtenni.

A beltartalom, ahol bátran lehetsz maximalista

Képzeld el, hogy kapsz egy ajándékot, ami csodálatosan be van csomagolva (nem tudom emlékeztek-e Rowan Atkinson (ismertebb nevén Mr.Bean) alakítására az Igazából szerelem című filmben – na ő pont értett a díszcsomagoláshoz…).

Tehát kapsz egy ilyet. Milyen tartalmat vársz? Hát minimum olyat, mint a csomagolás, ugye?

Weboldal tulajdonosokként ezért kötelességünk biztosítani az olvasóinknak, hogy pontosan megtalálják honlapunkon azt, amit keresnek.

És hogy mi ennek a titka?

Az, hogy kifogástalan tartalmat biztosítunk számára. Mert ha én egy weboldalon a Feketeerdő torta receptjét keresem, akkor pontosan azt szeretném megtalálni, és nem a Narancsos csokitortáét.

A szöveg legyen tagolt, szép kerek mondatokkal törekedve arra, hogy minden esetlegesen felmerülő kérdésre választ tudjunk adni. És ez esetben bátran mondhatom, hogy elsősorban ne a Google-nek akarjunk megfelelni, hanem olvasóinknak, vevőinknek és ügyfeleinknek. Hiszen miattuk kelünk fel reggel és állunk oda a „satupadhoz” néha még hétvégén és este is, amikor már elcsendesedett a világ.

Bejegyzésem következő részében részletesen beszélek majd az Off-site és Technikai SEO-ról. Remélem a végére összeáll a (csoport)kép.

Szó esik majd többek között arról, hogy miért fontos a mobil nézet, a weblap gyorsasága, mi az a https:// és az SSL, illetve a backlinkek. Tarts velem akkor is!

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod másoknak is hasznos lehet ez a tartalom, oszd meg bátran.

Érdekel a folytatás? Kövesd Facebook oldalam, és értesülj róla, ha elkészült.

 

Sharing is caring...

Kérdésed adódott? Vagy hozzászólnál a témához?
Írd meg nekünk bátran!

A hozzászólásod adminisztrátori jóváhagyást követően jelenik majd meg.

Szólj hozzá!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük