A keresőoptimalizálás fajtái és az On-site SEO

Egy weboldal keresőoptimalizálása során nagyon sok szempontot kell ellenőrizni, hogy valós és teljes képet kapjunk honlapunk állapotáról. Jelen bejegyzésemben bemutatom a keresőoptimalizálási feladatok csoportosítását, és részletesen beszélek az On-site SEO gyakorlati kivitelezéséről.

A következő részben pedig a két kistestvéréről, az off-site, valamint a technikai SEO-ról fogok beszélni.

On-site seo, SEO fajtái

Ahhoz, hogy egy honlap keresőoptimalizálását ne intuitív módon tegyük, hanem szabályozottan és ezáltal teljes körűen, kapaszkodót kell keresnünk. Szerencsére ebben nem vagyunk magunkra hagyva, számos remek bel- és külföldi bejegyzés született már abban témában, hogy a ezeket feladatokat hogyan csoportosítsuk.

Mielőtt belevágunk, ajánlom korábbi írásaimat a témában. Egyiket a SEO alapokról és kialakulásának történetéről, másikat pedig arról, ami a keresőoptimalizálás legfőbb fókusza, amit nem szabad szem elől tévesztenünk soha, legalábbis 2020-ban tuti nem.

Több, kiváló megközelítést tanultam és tanulmányoztam az utóbbi időszakban a SEO feladatok ésszerű csoportosítására. Ezek közül én most azt a verziót szeretném leírni, amit a saját logikám szerint jól használhatónak találok, és érthető azoknak is, akik nem ebben élik a mindennapjaikat, mégis szeretnének tisztában lenni az alapokkal.

Jó hosszú lett a bevezetés, de most már tényleg belevágunk! Tehát:

A SEO fajtái

Hogyan csoportosítjuk a keresőoptimalizálással kapcsolatos teendőket?

Én a következő triót ajánlom:

SEO fajtái, on-site, off-site és technikai SEO
Szerintem így…

Tehát on-site, off-site és technikai jellegű feladatok. És hogy miért a fenti képet választottam? Mert ezek a teendők jellegüket tekintve ugyanahhoz a fajtához tartoznak, mégis kicsit különböznek. A “Technikai SEO” talán mondhatni különc is, és gondozójának jobban szeret informatikai vénával megáldott embert választani.

Egy csapatban vannak, erejük az egységben rejlik, és csak közös erővel tudják maximálisan teljesíteni azokat a dolgokat, melyek a létfenntartáshoz szükségesek. Honlapunk esetében pedig (sarkítva) a Google-ben maradáshoz.

Távol álljon tőlem, hogy elkomolytalankodjam a témát, hiszen cseppet sem egyszerű. Az illusztrációkban viszont határozottan hiszek, remélem célba ért. Nézzük most meg részletesebben az első delikvenst, mit kell tudni róla.

On-site SEO

…azaz minden olyan szempont ami a weboldalon belül kezelhető.

Röviden minden, ami a honlapon belül van, és ott lehet javítani is. Több helyen “On-page SEO”-ként hivatkoznak rá, úgy is megtalálod a “szakirodalomban”.

Számomra ez a “kiskedvenc”, mert jóformán teljes ráhatásunk van a tökéletes kivitelezésre. Hogy miért?

Elárulom, amint tisztáztuk a két nagy feladatot, mely ránk vár, ha belevágunk az on-page SEO-ba.

  1. A tökéletes csomagolás megvalósítása
  2. A beltartalom, mely a csomagolást kibontva várja az olvasót

A tökéletes csomagolás

Ami nem más, mint:

  • Az egyes aloldalak, illetve blogbejegyzések címei, meta leírásai – tehát amit a Google-ben látsz, ha rákeresel egy adott tartalomra. Íme egy példa:
FNC meta title és meta tag
  • Az URL-ek megjelenítése. Az URL maga a tartalom webes elérési útja, amit a böngésző sávban látsz. Az Fővárosi Nagycirkusz egyik aloldalának URL-jét hoztam példának, mely a “Kiállítások”, azon belül pedig a “Kiállítási fotók” menüpontra kattintva érhető el:
FNC kiállítások URL-je
  • A tartalom tekintetében pedig nagyon fontos a címsorok, azaz “heading”-ek kialakítása. Aki a Word szövegszerkesztőn szocializálódott, annak talán úgy mondanám, hogy a Címsor1, Címsor2 stb. logikus és érthető formában történő kialakítása. Tehát vannak főcímek és alcímek, melyek hűen tükrözik a magukba foglalt tartalmakat.
  • Végezetül címszavakban még néhány szempont:
    • Képek – mérete, minősége, címei és a bűvös “alternatív szöveg”, ami igazából a legfontosabb egy képnél, hiszen szövegesen kell tartalmaznia azt, amit a fotó vagy illusztráció mutat. Ennek fontosságát egyszerű megértenünk, hiszen habár azt mondják, a “Google mindent lát”, de mégsincs szeme.
    • Belső- és külső linkek, azaz hivatkozások használata.
    • És a megfelelő kulcsszavak megfelelő használata, melyről az Ananász Design Facebook oldalán követhető Online Marketing Percek-ben már nagyon sokat meséltem. De tervezem, hogy arról is írok majd egy összefoglalást.

A fenti szempontok esetében fontos megemlítenem, hogy ezek már valamennyire a technikai SEO részét is képezhetik. Ez teljesen érthető, mivel például egy megfelelő URL beállítása sem annyira triviális annak, aki nem ebben él, vagy csak egész egyszerűen nem a profilja.

Azért tartottam mégis fontosnak ezeket itt, az on-site SEO részeként megemlíteni, mert mind a weboldal hatáskörébe tartoznak, és a javító intézkedéseket azon belül lehet megtenni.

A beltartalom, ahol bátran lehetsz maximalista

Képzeld el, hogy kapsz egy ajándékot, ami csodálatosan be van csomagolva (nem tudom emlékeztek-e Rowan Atkinson (ismertebb nevén Mr.Bean) alakítására az Igazából szerelem című filmben – na ő pont értett a díszcsomagoláshoz…).

Tehát kapsz egy ilyet. Milyen tartalmat vársz? Hát minimum olyat, mint a csomagolás, ugye?

Weboldal tulajdonosokként ezért kötelességünk biztosítani az olvasóinknak, hogy pontosan megtalálják honlapunkon azt, amit keresnek.

És hogy mi ennek a titka?

Az, hogy kifogástalan tartalmat biztosítunk számára. Mert ha én egy weboldalon a Feketeerdő torta receptjét keresem, akkor pontosan azt szeretném megtalálni, és nem a Narancsos csokitortáét.

A szöveg legyen tagolt, szép kerek mondatokkal törekedve arra, hogy minden esetlegesen felmerülő kérdésre választ tudjunk adni. És ez esetben bátran mondhatom, hogy elsősorban ne a Google-nek akarjunk megfelelni, hanem olvasóinknak, vevőinknek és ügyfeleinknek. Hiszen miattuk kelünk fel reggel és állunk oda a “satupadhoz” néha még hétvégén és este is, amikor már elcsendesedett a világ.

Bejegyzésem következő részében részletesen beszélek majd az Off-site és Technikai SEO-ról. Remélem a végére összeáll a (csoport)kép.

Szó esik majd többek között arról, hogy miért fontos a mobil nézet, a weblap gyorsasága, mi az a https:// és az SSL, illetve a backlinkek. Tarts velem akkor is!

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod másoknak is hasznos lehet ez a tartalom, oszd meg bátran.

Érdekel a folytatás? Kövesd Facebook oldalam, és értesülj róla, ha elkészült.

Weboldal keresőoptimalizálása | Az On-site SEO
Tagged on:             

Tájékoztatlak, hogy a weboldal a látogatók magasabb szintű kiszolgálása érdekében cookie-kat (sütiket) használ az Adatkezelési Tájékoztatónkban közzétett módon. Bővebb információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás