Bevezető gyanánt, hogy tudd, technikai ismeretek nélkül is megérthetsz egy cikket, ami a keresőoptimalizálás témáról szól

SEO for “Dummies”, azaz Keresőoptimalizálás “kezdőknek”. “Kezdőknek”….a kifejezés, melynek első ránézésre talán nincs is annyira pozitív kicsengése! Ugyanakkor ha jobban belegondolok abba, hogy milyen sok területen vallottam (és mai napig vallom) magam kezdőknek, inkább pozitív jelzővé válik. Hogy miért? Azért, mert azzal amit sugall, biztonságérzetet teremt bennem. Egész pontosan azt, hogy:

“Nyugodj meg, teljesen normális, ha még nem érted, vagy nem látod át teljesen az adott témát, szakterületet! Ez az iromány/könyv/videó pont neked szól, és végre tényleg az alapoktól kezdi elmagyarázni, miről is van szó.”

Az utóbbi, igen intenzív tanulási időszakban jó pár cikket olvastam el keresőoptimalizálás (azaz SEO) témában, melyek tényleg nagyon sok segítséget nyújtottak nekem. Nekem, aki egy mérnök informatikusi és programozói háttérrel (és látásmóddal) rendelkezik.

De ha egy “mezei” kisvállalkozó lennék, aki érvényesülni szeretne az online (és a Google) világában, nehezen találnék olyat, ami weboldal tulajdonosi szemszögből világítja meg a keresőoptimalizálás, azaz a SEO lényegét.


Oké, ígértem, hogy az alapoktól kezdjük! Lássuk, mi a keresőoptimalizálás kialakulásának rövid története?

Emlékeztek, amikor még a “Yahoo.com”-on kerestünk? Vagy amikor először bukkant fel a Google keresési lehetőség (“toolbar”)?

Nem baj, ha nem! Lassan 20 éve volt…

ananászdesign

A kétezres évek nem csak a Nokia3310-est, a mai napig megosztó valóságshow-kat, vagy Eminem, Britney, és hasonló sztárok berobbanását hozta magával, hanem a Google útjának első jelentős mérföldkövét is.

Egész pontosan 2000-ret írtunk, amikor a Yahoo szövetségre lépett az akkor még szinte alig ismert Google-lel, és “hagyta”, hogy az organikus találatok sorrendjét a saját logikája (algoritmusa) szerint állítsa fel. Innentől minden kereséskor nem csak a talált weboldalakat jelenítette meg a Yahoo, hanem azt is, hogy “Powered by Google“. Megjelent a “Page Rank” fogalma, mely egyszerre igen fontos tényezővé emelte a weboldalunkra mutató hivatkozások számát. Innen pedig már nem volt megállás sem a Google-nek, sem a keresőoptimalizálás, azaz SEO elterjedésének.

ananászdesign weboldal

Az elkövetkezendő időszakban számos frissítés, abszolút nem elhanyagolható funkcióbővítés és finomhangolás vette kezdetét a Google részéről. Remek SEO témájú csoportosulások, konferenciák és cikkek születtek az elmúlt 2 évtized során. Mindezek ellenére a Google nem hagyja ám, hogy csak úgy üljünk a babérjainkon.

Amellett, hogy napról-napra egyre több konkurense jelenik vállalkozásunknak az online térben, az “egészséges versenyhelyzet” fenntartása végett a cég néhány havonta a honlapok rangsorolási algoritmusának megváltoztatásával kavarja fel az állóvizet.


Térjünk a lényegre:

Nézzük meg, mi az a keresőoptimalizálás, milyen fajtái vannak, és hogyan tudunk megfelelni a Google elvárásainak

#1 A SEO jelentése

A SEO egy mozaikszó, melynek Search Engine Optimization a pontos jelentése, ami lefordítva keresőoptimalizálás.

Egy weboldal keresőoptimalizálása a technikai és tartalmi részekre fókuszál, emellett pedig arra, hányan hivatkoznak rá (hiteles) forrásként.

Magyarán hány olyan bejegyzés, cikk, honlap van az Interneten, amely a Te weboldalad valamelyik részét linkeli be, azaz hivatkozik rá.

Ezen felül az is fontos, hogy a te honlapod milyen saját, illetve külsős tartalmakra hivatkozik. Úgy kell ezt elképzelni, mint egy bonyolult, szövevényes hálót bizonyos webhelyek (köztük a sajátod) között.

A technikai és tartalmi beállításokról, valamint finomhangolásokról későbbi cikkeimben fogok írni.


#2 Miért jó, ha jó a SEO?

Azért, mert akkor weboldalad előrébb kerülhet a Google ú.n. organikus találatai között.

Onnan ismered fel az organikus találatokat, hogy nincs a címe mellett az a szöveg, hogy “Hirdetés”.

keresőoptimalizálás weboldal ananászdesign

A keresőoptimalizálás tudományát azért olyan fontos megismerni, hogy weboldalunk bizonyos “kulcsszavakra” történő keresésekor az első, vagy a második keresési oldalon jelenjen meg.

Vegyünk egy példát. Ha te kézzel faragott gyermekjátékokat árulsz, és valaki beírja a keresőbe, hogy “gyerekjáték”, vagy “fa játék”, akkor a Te weboldalad is megjelenjen a találatok között, lehetőleg előkelő helyen.


#3 “Csak egy jó keresőoptimalizálás kell, és máris a Google első oldalán vagyok?”

Sajnos nem. Egy weboldal keresőoptimalizálása egy aprólékos és időigényes feladat, viszont hosszú távú, és a Google/Facebook hirdetésekkel ellentétben ingyenes megoldás, amennyiben magadnak csinálod.

Tehát meg kell dolgozni a jó pozícióért! Ennek ellenére azt mondom, megéri.

Két dolgot tartok fontosnak még kiemelni:

  1. Egy honlap SEO-zásának megkezdése után akár 2-3 hónap is eltelik, mire eredménye lesz a belefektetett munkának,és előrébb sorolódik a bűvös listában.
  2. A keresőoptimalizálás nem egy egyszeri, hanem egy folyamatos feladat. Weboldalad SEO szempontból időnként karbantartásra (felülvizsgálatra) szorul, hiszen a “versenytársaid” és ezáltal a Google találati lista is gyorsan megkavarhatja a jól megszerzett pozíciókat.
keresőoptimalizálás ananászdesign seo weboldal

Összességében…

A weboldalad keresőoptimalizálását érdemes egy kis ismeretszerzés után elkezdeni. Ha ezzel nem tudsz annyira azonosulni, akkor pedig keresni egy szakembert a témában, akit megbízhatsz ezzel a feladattal.

További cikkeimben igyekszem majd még jobban, egyúttal közérthetően elmerülni a részletekben, illetve gyakorlati megoldásokat hozni nektek.

Folytatjuk…

keresőoptimalizálás ananászdesign seo weboldal

Addig is kövesd a témát a Facebook oldalamonOnline marketing percek” címszó alatt.

SEO for “Dummies”| Keresőoptimalizálás kezdőknek | 1.rész
Tagged on:         

Tájékoztatlak, hogy a weboldal a látogatók magasabb szintű kiszolgálása érdekében cookie-kat (sütiket) használ az Adatkezelési Tájékoztatónkban közzétett módon. Bővebb információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás