A „Szerintem a…” cikksorozat napjaink újhullámos, trendi irányzatairól szól – kendőzetlenül. Őrületek, melyek mellett nem mehetünk el a mai digitális kultúrában. Saját tapasztalatok, pro-kontra érvek és az „arany középút”, ha létezik egyáltalán ilyen. Jelen bejegyzésben a Tik-tok kerül nagyító alá.
A TikTok egy kínai videómegosztó szolgáltatás, mely 2023-ban is virágkorát éli. Kezdetben elég bohókásnak tűnhet, olyannyira, hogy én személy szerint egy gyors app installáció, kicsi görgetés után töröltem a telefonomról.
Nekem azóta sincsen feltelepítve, de hallgattam egy TikTok zseni srác előadását aki mesélte, hogy először ő is törölte az applikációt, ma pedig már vállalkozóknak tanítja, hogyan kell használni ezt a videómegosztó felületet úgy, hogy az a cég malmára hajtsa a vizet.
El is mondta a lényeget: a TikTok kezdetben mindenféle – akár tök cikis – videókat „tol az arcunkba”, de egy idő után beáll az algoritmusa az igényeid alapján. Valószínűleg ez tényleg így van, hiszen rengeteg cég van manapság business céllal jelen ezen a platformon.
Nem minden arany, ami fénylik
Habár a fenti sikersztori nagyon jól hangzik, mégsem ennek kidomborítása, és a TikTok promózása a célom. Őszintén szólva az késztetett ennek a cikknek a megírására, hogy totál felbosszantottam magamat egy szakértő kolléga kb. 1 évvel ezelőtti tanácsán, még pedig azon, hogy most kell beleállni a TikTok videók gyártásába, mert az lesz a tuti.
Sok, marketinghez valamit is konyító ember ezen a ponton felszisszenne…hozzáteszem joggal. Hiszen hogyan KÖTELEZŐDHET EL valaki üzleti céllal egy social media platform iránt a csordaszellem miatt, na meg azért, mert „tök buli”?
Az a helyzet, hogy a legtöbb embernek „nem buli”. Aki vett már fel valaha videót – olyat, amit utána kitesz mondjuk a Facebookra tudhatja, hogy mivel jár. És nem csak azért, mert normálisan kell kinézni és artikuláltan beszélni, hanem azért, mert a videóvágással, feliratozással stb. rengeteg idő mehet el. Olyan idő, melyet munkával lehetne tölteni.
Az elköteleződés, amiről fentebb beszéltem teljesen helytálló kifejezés, hiszen csak akkor van értelme business (és nem szórakozás) szempontból beleállni ebbe, ha folyamatosan tartalommal tudod tölteni.
Mikor érdemes használni a TikTok-ot üzleti céllal?
Azt hiszem kijelenthetjük, hogy akár magad készíted a heti „betevőt” a TikTok-ra, akár megbízol valakit, mindenképp pénzben mérhető erőforrás/költség igénye van.
Tehát akkor van értelme szerintem belevágni a TikTok platform üzleti célú használatába, ha
- Van, aki elkészíti a videókat, esetleg feliratozza is őket
- Van rá időd és/vagy pénzed (ha kiszervezed, akkor pedig egy nagyon jó embered, akit nem kell állandóan kijavítani, mert akkor már a pénzeden kívül az időd is elmegy rá)
- És megtérül a befektetés – tehát konkrétan vásárlókat és ügyfeleket fog hozni, és/vagy nagyot lendít a márkaismertségeden
TOP tanácsok a TikTok kapcsán
Sose dönts valami mellett azért, mert azt mondták, hogy ez a trendi és aki kimarad, lemarad – legyél egészségesen szkeptikus, tájékozódj, kalkulálj és hozd meg a legokosabb döntést.
A TikTok üzleti szempontból egy nagyon klassz platform, és rekord eléréseket tud hozni a többi social media felületekhez képest. Ha bizonytalan vagy a döntést illetően, esetleg tegyél egy próbát, hiszen a tapasztalatok a legjobb tanítómesterek, és szuper tanácsadók döntéshelyzeteben.
Mi a véleményed a fentiekről? Bevállalod egy kommentben, hogy szerinted…? 😉
2 thoughts on “Szerintem a…TikTok”
Szia Györgyi! A TikTok felhasználók száma napról napra növekszik (pont most írtam erről egy cikket: https://davidkovacs.com/tiktok-felhasznalok/), így nagyon nehéz elmenni mellette marketingesként. Azonban csak akkor érdemes belevágni, ha tud az ember erre időt szakítani, hiszen csak úgy van értelme és úgy lehet minőséget kitenni folyamatosan (ahogy Te is írod). Ezt az ügyfelek is nehezen értik meg. Emellett pedig rengeteg negatív komment is érkezik (akarva akaratlanul) és ezt sokan nehezen viselik. Bevallom én is köztük vagyok, és töröltem is a videóimat, bár lehet egyszer újra nekiállok. 🙂
Szia Dávid, köszönöm a hozzászólásod! Szerintem az is fontos, hogy átlagosan mely generáció(k) tagjaiból áll a célcsoport. És klassz, hogy leírtad, a TikTok felhasználók közül rengeteg a Z generációs ember. Ha esetleg van tapasztalatod, mennyire érdemes a B2C mellett mondjuk B2B profillal is belevágni, szívesen várom további kommented! 🙂