Webshop tippek | Az eladható TERMÉK-oldal

Nagyon sokat cikkeztem már arról, hogyan találjanak rád az ügyfelek, vagy hogyan tűnj ki a Google találati listáján egy erős SEO-val. De arról még nem esett szó, hogy ha már ott van a vásárló-jelölt az oldaladon, hogyan mutasd be neki a termékedet, hogy az hívogató és eladható legyen. Ezért ebben a cikkemben olyan webshop tippek olvashatóak, melyek egy konkrét példán keresztül mutatják be kifejezetten a termékoldal kialakítására vonatkozó, több helyen már bevált gyakorlatokat. Mindezeken felül konkrét javaslatokat is olvashatsz egy adott termék keresőoptimalizálására vonatkozólag.

A kiválasztott webáruház a trendhim.hu, mely minőségi kiegészítőket kínál férfiaknak. A szóban forgó termék pedig (mi más, mint) egy kalap. Egész pontosan egy FIDO ALESSANDRIA FEKETE GYAPJÚ FEDORA KALAP.

Engedj meg egy kis kitérőt ezzel a termékkel kapcsolatban. A fedora kalap egy igazi kuriózum, viselőjének egyedi és különleges megjelenést biztosít. A 19.század vége felé jelent meg, később Indiana Jones és Michael Jackson fején is felbukkant, sőt még a Casablanca című filmben is.
Forrás: Wikipedia

De vissza a szakmához. Az alábbi webshop tippek kifejezetten a termékoldalra összpontosítanak, és úgy lettek összeállítva, hogy mindegyikhez legyen egy szemléletes példa.

#1 A termékkép – a legfontosabb, nem kérdés

ideális termékkép webshop tippek
Képgaléria – simán lehet, hogy ezen áll, vagy bukik a vásárlás

Mitől lesz tehát tökéletes egy termékkép, vagy galéria?

  • ➛ A termék fehér, vagy letisztult háttérrel, több szögből le van fotózva. Nincs zavaró tényező, ami elvonná a figyelmet.
  • ➛ Vannak olyan fotók, melyek használat közben szemléltetik a terméket.
  • ➛ …és hoppá…van egy videó is! Király 🙂

Tippek: Legyen fehér, vagy letisztult hátteres kép. Mutasd meg használat közben. Ha esetleg dobozban van a termék vedd ki, és fotózd úgy le. Ha pedig étel, tálald gusztusosan hogy mindenki éhes legyen, aki csak meglátja.

#2 Egy kis plussz, hogy a vásárló érezze a törődést

Kicsit tovább megyünk, tekintetünk a termékadatokat fürkészi…és mire bukkanunk? Hogy ki van írva, mikor érkezik várhatóan a termék. Végre nem kell keresgélni (jobb esetben a Szállítási infók menüpontban, rosszabb esetben ÁSZF-ben), vagy a pénztárig elnavigálni, hogy ezzel képbe kerüljünk. Az év bármely szakában is vásárolunk úgy vélem annyira nem mindegy, mikor érkezik meg a termék.

szállítási infó kiírása termék oldalra - webshop tippek
Szállítási információ kiírása a termékoldalra

Tipp: ha úgy látod, van olyan infó, amit igen nagy hasznára lenne a vásárlónak ne habozz, írd ki a termékinformációk blokk elejére.

#3 Aki neten értékesít, „maxolja ki” a méret, vagy kiszerelés választót

Mint mindent ruházati terméknél, itt is van méretválasztó.

méretválasztó webshop
Méretválasztó

Viszont itt van valami különlegesség…megadhatom, hogy nem találom a méretet. Mutatom mi az üzenet:

méretválasztó webshop
Személyes hangvétel

Amennyiben 1-2 cm híja van a méretnek, azonnal felkínálja a kalapszűkítő habot. Nem kell keresgélni, böngészni, ötletelni. Csak igény esetén bepipálni.

kiegészítő termék megjelenítése webshop tippek termékoldalhoz
Kiegészítő termék megadása

És még tovább is van…segédlet méret meghatározásához.

méretválasztó segédlet webshop tippek
Méretválasztó kihelyezése a termékoldalra

Tipp: Soha ne felejtsd el, hogy webáruházban értékesíted a termékeket. Itt nem tudja megfogni, felpróbálni, szemügyre venni esetleg megszagolni a terméket a vásárló. Javaslom, hogy a lehető legrészletesebb termékleírás mellett kb. minden opció kiválasztható legyen számára – legyen szó akár színről, akár méretről, akár kiszerelésről.

#4 Kábé mindenkit érdekel, mit gondolnak mások

Valószínűleg nem kell sokat ragozni azt, miért fontosak a vásárlói vélemények. Ezeket a legtöbb ember megnézi akár termékről, akár szolgáltatásról, akár egy kiszemelt apartmanról van szó, ahol a nyaralást, vagy telelést töltené a család.

Nehéz ügy begyűjteni ezeket, és nagyon kevesen vannak, akik úgymond önszántukból „csak úgy” visszatérnek egy webáruházba egy értékelés erejéig.

Vannak persze erre marketing eszközök, e-mail kommunikációs megoldások – de ez már egy másik történet. Lényeg hogy régen is fontosak voltak, és most is számítanak ezek a dolgok.

vásárlói vélemények
Vásárlói vélemények begyűjtése és megjelenítése

Tipp: Minden vásárló esetén legyen a fejedben az, hogyan tudnál véleményt gyűjteni tőle a termékről. Esetleg ajánlj fel egy kupont, vagy egy féláras kiszállítást a következő vásárlása mellé. Ezzel nem csak annak lesz nagyobb a valószínűsége, hogy visszatér a boltodba hanem azé is, hogy pozitív véleményével másokat is vásárlásra ösztönöz.

#5 Választási lehetőségek tárháza

Az emberek szeretnek válogatni. Legyen szó egy tévéről, egy szempillaspirálról vagy akár egy kalapról, nagyon hasznos megmutatni a választási lehetőségeket. Ez a vásárló-jelöltnek is jó, és annak is, aki a terméket el szeretné adni, hiszen pikk-pakk bekerülhet még 1 dolog a kosárba. Úgymond win-win – ezért is kap helyet mindenképp a webshop tippek között.

Esetünkben 4 dolog segít abban, hogy felvonultassa a teljes arzenált a Fedora kalap esetében:

  1. A méretek
  2. A kiegészítő termék – azaz a kalapszűkítő hab (de lehetne például valami speciális kalap tisztító „cucc” is)
  3. Színek
  4. Hasonló termékek
termékváltozatok és hasonló termékek feltüntetése
Termékváltozatok (színek) és hasonló termékek megjelenítése

Tipp: Használd ki a webáruházak nyújtotta lehetőségeket – jelenítsd meg az összes termékváltozatot, méretet, színt, kiszerelést. Illessz be kiegészítő terméket, valami hasznosságot, vagy apróságot a áru mellé. Jelenítsd meg a hasonló termékeket, hogy ha mégis egy picit másabb terméket szeretne a vásárló, ne kelljen megalkudnia. Vagy ha megtalálta a tuti terméket, akkor válasszon mellé egy másikat. Például egy nappali krém mellé az éjszakai változat mind kiegészítő, mind hasonló termékként kiváló opció.

További webshop tippek termékoldalhoz – Keresőoptimalizálni itt is ér!

Vannak olyan dolgok, melyeket nem látsz a termékoldalon, mégis fontosak a Google, azaz a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából. Engedd meg, hogy pár ilyet felsoroljak a teljesség igénye nélkül.

Hogyan keresőoptimalizáld a termékeket a webáruházban?

  1. A termékkép neve tartalmazza a termék nevét

    Persze ha lehet ékezetek, speciális karakterek és szóközök nélkül.

  2. Figyelj a kép méretére – max. 2-500 KB

    Ha nagy méretű termékképeket használsz, azok lassítják a weboldalt, és ezáltal rontják a SEO-t.

  3. Fixáld, mi lesz a kulcsszavad – tehát azt, ami alapján szerinted legnagyobb valószínűséggel keresnek majd rá a termékedre

    Ez lehet a termék neve, vagy akár gyártó (ha viszonteladó vagy és pl. egy Pick-et forgalmazol). Használhatsz kulcsszó elemző online megoldásokat, pl. a Google kulcsszó tervező vagy Ubersuggest.

  4. Termékkép alternatív szöveg/alt text leírás ne maradjon el

    Meséld el a Google-nek, miről szól a kép. Ehhez a képhez tartozó alternatív szöveg mezőt használd. Ne felejtsd el feltüntetni benne a kiválasztott kulcsszót vagy kulcs kifejezést.

  5. Add meg a meta címet és meta leírást

    Tehát minden, amiben megadhatjuk, hogy nézzen ki a termék, ha felbukkan a Google találati listáján. Itt se feledkezz el a kulcsszó beillesztéséről mind a címbe, mind a leírásba. Erre gondolok:

    meta cím és meta leírás webshop tippek

  6. A termék URL-re is figyelj

    Legyen benne – természetesen ékezetek és szóközök nélkül – a termék neve, és lehetőség szerint a kulcsszó
    Termék URL kulcsszóval és terméknévvel

  7. Szöveg szöveg hátán

    Lehet hosszan listázni a technikai, on-site SEO követelményeket de ne feledd: a szöveg a keresőoptimalizálás lényege. A legfontosabb, hogy legyen. 🙂 Rövid leírás, hosszú leírás, összetétel és minden más, ami tartalmazza a kulcsszót/kulcsszavakat, tagolt, érthető és olvasmányos. És természetesen választ ad minden olyan kérdésre, ami a vásárlóban felmerülhet a termékkel kapcsolatban.

  8. Itt még nincs vége

    Számos dolog van, amivel még javíthatunk a termékoldal minőségén, valamint a SEO követelmények (ha mondhatjuk így) folyamatosan változnak. Ugyanakkor a fentiek teljesítésével szerintem sokat segíthetsz terméked Google helyezésén.

Idő, idő, idő

Tudom, hogy melós a fentieket megcsinálni, és most talán azt mondod, hogy na persze…tuti nem csinálom meg 8000 termékre. De azt kell mondjam, az a tapasztalatom, hogy megéri. Megéri TUDATOSAN, a vásárlók fejével gondodva kialakítani minden egyes termék oldalt – hiszen egy kulcsszó kitalálásával lényegében ennek a nulladik lépését tesszük meg.

Volt egyszer egy főnököm, aki a nagy feladatokra mindig azt mondta, hogy „slice the elephant” – persze képletesen 😀 Vagyis darabold fel kisebb részekre a nagy feladatot. Például adott hónapban tűzd ki, hogy 150-et megcsinálsz. Vagy 2 gyártónyit. Így már barátságosabb, ugye? 🙂

Remélem, hogy ezek a webshop tippek segítséget, ötletet adtak ahhoz, hogyan fejleszd online áruházad. Ha hasznosnak találtad, oszd meg bátran – amennyiben pedig hozzászólnál a témához, a poszt alatt meg tudod tenni.

Hiszen a tudásmegosztás fontos!

Sharing is caring...

Kérdésed adódott? Vagy hozzászólnál a témához?
Írd meg nekünk bátran!

A hozzászólásod adminisztrátori jóváhagyást követően jelenik majd meg.

Szólj hozzá!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top