Nagyon sokat cikkeztem már arról, hogyan találjanak rád az ügyfelek, vagy hogyan tűnj ki a Google találati listáján egy erős SEO-val. De arról még nem esett szó, hogy ha már ott van a vásárló-jelölt az oldaladon, hogyan mutasd be neki a termékedet, hogy az hívogató és eladható legyen. Ezért ebben a cikkemben olyan webshop tippek olvashatóak, melyek egy konkrét példán keresztül mutatják be kifejezetten a termékoldal kialakítására vonatkozó, több helyen már bevált gyakorlatokat. Mindezeken felül konkrét javaslatokat is olvashatsz egy adott termék keresőoptimalizálására vonatkozólag.
A kiválasztott webáruház a trendhim.hu, mely minőségi kiegészítőket kínál férfiaknak. A szóban forgó termék pedig (mi más, mint) egy kalap. Egész pontosan egy FIDO ALESSANDRIA FEKETE GYAPJÚ FEDORA KALAP.
Engedj meg egy kis kitérőt ezzel a termékkel kapcsolatban. A fedora kalap egy igazi kuriózum, viselőjének egyedi és különleges megjelenést biztosít. A 19.század vége felé jelent meg, később Indiana Jones és Michael Jackson fején is felbukkant, sőt még a Casablanca című filmben is.
Forrás: Wikipedia
De vissza a szakmához. Az alábbi webshop tippek kifejezetten a termékoldalra összpontosítanak, és úgy lettek összeállítva, hogy mindegyikhez legyen egy szemléletes példa.
#1 A termékkép – a legfontosabb, nem kérdés
Mitől lesz tehát tökéletes egy termékkép, vagy galéria?
- ➛ A termék fehér, vagy letisztult háttérrel, több szögből le van fotózva. Nincs zavaró tényező, ami elvonná a figyelmet.
- ➛ Vannak olyan fotók, melyek használat közben szemléltetik a terméket.
- ➛ …és hoppá…van egy videó is! Király 🙂
Tippek: Legyen fehér, vagy letisztult hátteres kép. Mutasd meg használat közben. Ha esetleg dobozban van a termék vedd ki, és fotózd úgy le. Ha pedig étel, tálald gusztusosan hogy mindenki éhes legyen, aki csak meglátja.
#2 Egy kis plussz, hogy a vásárló érezze a törődést
Kicsit tovább megyünk, tekintetünk a termékadatokat fürkészi…és mire bukkanunk? Hogy ki van írva, mikor érkezik várhatóan a termék. Végre nem kell keresgélni (jobb esetben a Szállítási infók menüpontban, rosszabb esetben ÁSZF-ben), vagy a pénztárig elnavigálni, hogy ezzel képbe kerüljünk. Az év bármely szakában is vásárolunk úgy vélem annyira nem mindegy, mikor érkezik meg a termék.
Tipp: ha úgy látod, van olyan infó, amit igen nagy hasznára lenne a vásárlónak ne habozz, írd ki a termékinformációk blokk elejére.
#3 Aki neten értékesít, „maxolja ki” a méret, vagy kiszerelés választót
Mint mindent ruházati terméknél, itt is van méretválasztó.
Viszont itt van valami különlegesség…megadhatom, hogy nem találom a méretet. Mutatom mi az üzenet:
Amennyiben 1-2 cm híja van a méretnek, azonnal felkínálja a kalapszűkítő habot. Nem kell keresgélni, böngészni, ötletelni. Csak igény esetén bepipálni.
És még tovább is van…segédlet méret meghatározásához.
Tipp: Soha ne felejtsd el, hogy webáruházban értékesíted a termékeket. Itt nem tudja megfogni, felpróbálni, szemügyre venni esetleg megszagolni a terméket a vásárló. Javaslom, hogy a lehető legrészletesebb termékleírás mellett kb. minden opció kiválasztható legyen számára – legyen szó akár színről, akár méretről, akár kiszerelésről.
#4 Kábé mindenkit érdekel, mit gondolnak mások
Valószínűleg nem kell sokat ragozni azt, miért fontosak a vásárlói vélemények. Ezeket a legtöbb ember megnézi akár termékről, akár szolgáltatásról, akár egy kiszemelt apartmanról van szó, ahol a nyaralást, vagy telelést töltené a család.
Nehéz ügy begyűjteni ezeket, és nagyon kevesen vannak, akik úgymond önszántukból „csak úgy” visszatérnek egy webáruházba egy értékelés erejéig.
Vannak persze erre marketing eszközök, e-mail kommunikációs megoldások – de ez már egy másik történet. Lényeg hogy régen is fontosak voltak, és most is számítanak ezek a dolgok.
Tipp: Minden vásárló esetén legyen a fejedben az, hogyan tudnál véleményt gyűjteni tőle a termékről. Esetleg ajánlj fel egy kupont, vagy egy féláras kiszállítást a következő vásárlása mellé. Ezzel nem csak annak lesz nagyobb a valószínűsége, hogy visszatér a boltodba hanem azé is, hogy pozitív véleményével másokat is vásárlásra ösztönöz.
#5 Választási lehetőségek tárháza
Az emberek szeretnek válogatni. Legyen szó egy tévéről, egy szempillaspirálról vagy akár egy kalapról, nagyon hasznos megmutatni a választási lehetőségeket. Ez a vásárló-jelöltnek is jó, és annak is, aki a terméket el szeretné adni, hiszen pikk-pakk bekerülhet még 1 dolog a kosárba. Úgymond win-win – ezért is kap helyet mindenképp a webshop tippek között.
Esetünkben 4 dolog segít abban, hogy felvonultassa a teljes arzenált a Fedora kalap esetében:
- A méretek
- A kiegészítő termék – azaz a kalapszűkítő hab (de lehetne például valami speciális kalap tisztító „cucc” is)
- Színek
- Hasonló termékek
Tipp: Használd ki a webáruházak nyújtotta lehetőségeket – jelenítsd meg az összes termékváltozatot, méretet, színt, kiszerelést. Illessz be kiegészítő terméket, valami hasznosságot, vagy apróságot a áru mellé. Jelenítsd meg a hasonló termékeket, hogy ha mégis egy picit másabb terméket szeretne a vásárló, ne kelljen megalkudnia. Vagy ha megtalálta a tuti terméket, akkor válasszon mellé egy másikat. Például egy nappali krém mellé az éjszakai változat mind kiegészítő, mind hasonló termékként kiváló opció.
További webshop tippek termékoldalhoz – Keresőoptimalizálni itt is ér!
Vannak olyan dolgok, melyeket nem látsz a termékoldalon, mégis fontosak a Google, azaz a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából. Engedd meg, hogy pár ilyet felsoroljak a teljesség igénye nélkül.
Hogyan keresőoptimalizáld a termékeket a webáruházban?
- A termékkép neve tartalmazza a termék nevét
Persze ha lehet ékezetek, speciális karakterek és szóközök nélkül.
- Figyelj a kép méretére – max. 2-500 KB
Ha nagy méretű termékképeket használsz, azok lassítják a weboldalt, és ezáltal rontják a SEO-t.
- Fixáld, mi lesz a kulcsszavad – tehát azt, ami alapján szerinted legnagyobb valószínűséggel keresnek majd rá a termékedre
Ez lehet a termék neve, vagy akár gyártó (ha viszonteladó vagy és pl. egy Pick-et forgalmazol). Használhatsz kulcsszó elemző online megoldásokat, pl. a Google kulcsszó tervező vagy Ubersuggest.
- Termékkép alternatív szöveg/alt text leírás ne maradjon el
Meséld el a Google-nek, miről szól a kép. Ehhez a képhez tartozó alternatív szöveg mezőt használd. Ne felejtsd el feltüntetni benne a kiválasztott kulcsszót vagy kulcs kifejezést.
- Add meg a meta címet és meta leírást
Tehát minden, amiben megadhatjuk, hogy nézzen ki a termék, ha felbukkan a Google találati listáján. Itt se feledkezz el a kulcsszó beillesztéséről mind a címbe, mind a leírásba. Erre gondolok:
- A termék URL-re is figyelj
Legyen benne – természetesen ékezetek és szóközök nélkül – a termék neve, és lehetőség szerint a kulcsszó
- Szöveg szöveg hátán
Lehet hosszan listázni a technikai, on-site SEO követelményeket de ne feledd: a szöveg a keresőoptimalizálás lényege. A legfontosabb, hogy legyen. 🙂 Rövid leírás, hosszú leírás, összetétel és minden más, ami tartalmazza a kulcsszót/kulcsszavakat, tagolt, érthető és olvasmányos. És természetesen választ ad minden olyan kérdésre, ami a vásárlóban felmerülhet a termékkel kapcsolatban.
- Itt még nincs vége
Számos dolog van, amivel még javíthatunk a termékoldal minőségén, valamint a SEO követelmények (ha mondhatjuk így) folyamatosan változnak. Ugyanakkor a fentiek teljesítésével szerintem sokat segíthetsz terméked Google helyezésén.
Idő, idő, idő
Tudom, hogy melós a fentieket megcsinálni, és most talán azt mondod, hogy na persze…tuti nem csinálom meg 8000 termékre. De azt kell mondjam, az a tapasztalatom, hogy megéri. Megéri TUDATOSAN, a vásárlók fejével gondodva kialakítani minden egyes termék oldalt – hiszen egy kulcsszó kitalálásával lényegében ennek a nulladik lépését tesszük meg.
Volt egyszer egy főnököm, aki a nagy feladatokra mindig azt mondta, hogy „slice the elephant” – persze képletesen 😀 Vagyis darabold fel kisebb részekre a nagy feladatot. Például adott hónapban tűzd ki, hogy 150-et megcsinálsz. Vagy 2 gyártónyit. Így már barátságosabb, ugye? 🙂
Remélem, hogy ezek a webshop tippek segítséget, ötletet adtak ahhoz, hogyan fejleszd online áruházad. Ha hasznosnak találtad, oszd meg bátran – amennyiben pedig hozzászólnál a témához, a poszt alatt meg tudod tenni.
Hiszen a tudásmegosztás fontos!